مدیرعامل نیروگاه بندرعباس گفت: این نیروگاه در اوج بار مصرف پیک تابستان امسال با تولید یکهزار و ۵۰ مگاوات ‌ساعت انرژی توانست پس از طی چند سال رکورد جدیدی در زمینه تولید برق به ثبت برساند.

ثبت رکورد جدید تولید برق در بزرگترین نیروگاه جنوب‌شرق کشور

به گزارش قدس آنلاین، داریوش محمودی روز دوشنبه افزود: این میزان انرژی تولیدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه این مجموعه به عنوان بزرگترین نیروگاه جنوب‌شرق کشور درحال فعالیت است، بیان کرد: هم‌اکنون تولید نیروگاه بندرعباس به طور متوسط روزانه به ۲۴ هزار مگاوات‌ساعت رسیده و به میزان ۳۶ درصد از مصرف برق استان هرمزگان را تولید می‌کند.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس، باتوجه به افزایش ۲۰ درصدی تولید برق در ماه‌های تیرماه و مردادماه امسال اظهار کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار مگاوات ساعت انرژی در این نیروگاه تولید شده و ضریب خروج اضطراری واحدها نیز کاهش ۱۶ درصدی را نشان می‌دهد.

محمودی ابراز امیدواری کرد: با تلاش بی‌وقفه و شبانه‌روزی متخصصان این نیروگاه و اتکا به خودباوری، روند حداکثری تولید برق ادامه خواهدداشت.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به سراسری بودن شبکه برق کشور، به‌طور قطع مدیریت مصرف از سوی مشترکان، سبب آرامش خاطر تمام هموطنان به‌ویژه ساکنان استان‌های گرمسیر جنوبی کشور خواهد شد.

نیروگاه بندرعباس با چهار واحد بخاری و ۲ واحد گازی با ظرفیت هزار و ۳۲۰ مگاوات به‌عنوان بزرگ‌ترین نیروگاه جنوب‌شرق کشور، نقش بسزایی در پایداری شبکه برق سراسری و تامین برق استان هرمزگان دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.