۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۱
کد خبر: 908188

وزیر کشور با اشاره به راه‌اندازی سامانه‌ای جدید و پشتیبان از سوی سازمان حج و زیارت در پی اختلال در سامانه سماح، گفت: مشکل این سامانه نیز به زودی رفع می‌شود و زائران می‌توانند در آن ثبت نام کنند.

وزیر کشور: مشکل سامانه سماح به سرعت رفع می‌شود/ آمر به معروف در شیراز مطابق قانون عمل کرده

قدس انلاین، احمد وحیدی امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران به مردم و زائران عازم راهپیمایی اربعین توصیه کرد با توجه به گرمای هوا در تابستان از پایانه مرزی تمرچین که هوای بهتری دارد و امکاناتآن برای خدمات رسانی به زائران هم در طرف ایرانی و هم در طرف عراقی تقویت شده برای تردد به عراق اقدام کنند.

وزیر کشور همچنین در خصوص قیمت بلیت هواپیما به مقصد نجف در عراق و برخی شکایات در این زمینه گفت: قیمت بلیت هوایپمای اربیعین ۸ میلیون تومان تعیین شده و خارج از آن نباید صورت بگیرد و در همین راستا، وزارت راه و سازمان هواپیمایی مصمم هستند با متخلفین فروش بلیط هوایپیما برخورد کنند.

وی به موضوع اختلال در سامانه سماح هم اشاره کرد و با اشاره به راه‌اندازی یک سامانه جدید و پشتیبان توسط شسازمان حج و زیارت اعلام کرد مشکل سماح نیز به زودی و حتی ممکن است تا امشب رفع شود.

وزیر کشور درباره مسائل مطرح شده در خصوص پرونده ضربو جرح آمر به معروف در شیراز و این ادعا که وی شروع کننده درگیری و خشونت بوده هم اظهار داشت: این حرف غلط است به این دلیل که قوه قضائیه برای کسی حکم داد که به آمر رعایت حجاب حمله کرده بود. این گزارش غلط است و آمر به رعایت حجاب براساس اصول تذکر داده و فرد مقابل او خلاف عمل کرده بود.

تشدید حفاظت از شاهچراغ

آخرین وضعیت پرونده حمله تروریستی به حرم شاهچراغ، گفت: متهمان این پرونده از سوی دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی دستگیر شدند و باید محاکمه شوند و مراحل بعدی طی شود. خود فرد تروریست اهل تاجیکستان بوده است.

وحیدی در پاسخ به پرسشی درباره انتقادات نسبت به در نظرنگرفتن اقدامات حفاظتی برای جلوگیری از تکرار چنین رخدادهایی در حرم شاهچراغ، تصریح کرد: برنامه حفاظتی از حرم شاهچراغ در نظر گرفته شده و اقدام هم شده بود اما در مقایسه با حمله‌ای که طراحی شده بود  و پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته و حتی شلیک به فرد مهاجم، این اتفاق تلخ رخ داد. البته تحکیم حفاظت از حرم شاهچراغ هم در دستور کار قرار دارد.

وزیر کشور در خصوص طرح آبرسانی به زابل، خاطرنشان کرد: در مورد آبرسانی به زابل به‌ شدت در تلاش هستیم‌. البته برخی از پروژه‌ها ممکن است زمان‌بر باشد ولی از موضوعات جدی و در دستور کار ما است.

وحیدی در پاسخ به سوال خبرنگار قدس انلاین درباره اظهارات اخیر رئیس مجلس و انکار فشار نمایندگان برای عزل رئیس ستاد انتخابات کشور، گفت: از این موضوع عبور کردیم و  و موضعمان را گفتیم. نمی‌خواهیم درگیر حواشی شویم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.