رئیس‌جمهور، گفت: ایران و هند ظرفیت‌ها و زمینه‌های خوبی برای گسترش همکاری‌ها در عرصه‌های علمی، فناوری، فضایی، انرژی و ترانزیت دارند. همچنین تقویت همکاری‌های فیمابین در زمینه کریدور شمال-جنوب می‌تواند منافع هر دو کشور و هر دو ملت را تأمین کند.

رئیسی در دیدار «نارندا مودی»: ایران و هند ظرفیت‌های خوبی برای گسترش همکاری‌ها دارند

به گزارش قدس انلاین به نقل از فارس، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی امروز پنجشنبه در حاشیه پانزدهمین نشست گروه بریکس، در دیدار «نارندرا مودی» نخست‌وزیر هند، با اشاره به سابقه روابط دیرینه تمدنی و فرهنگی دو کشور، اظهار کرد: ایران و هند همواره روابط دوستانه‌ای داشته‌اند و در حال حاضر نیز روابط سیاسی و دیپلماتیک حسنه‌ای دارند، اما روابط اقتصادی فیمابین متناسب با این روابط دوستانه توسعه نیافته است.

رئیس‌جمهور افزود: ایران و هند ظرفیت‌ها و زمینه‌های خوبی برای گسترش همکاری‌ها در عرصه‌های علمی، فناوری، فضایی، انرژی و ترانزیت دارند. همچنین تقویت همکاری‌های فیمابین در زمینه کریدور شمال-جنوب می‌تواند منافع هر دو کشور و هر دو ملت را تأمین کند.

«نارندرا مودی» نخست‌وزیر هند نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از پیوستن کشورمان به گروه «بریکس»، گفت: حضور ایران در این گروه می‌تواند انرژی مضاعفی به فعالیت‌های آن ببخشد.

نخست‌وزیر هند ضمن اشاره به سوابق روابط تمدنی و فرهنگی دو کشور، از علاقمندی کشورش برای گسترش هر چه بیشتر روابط فیمابین در عرصه‌های مختلف خبر داد.

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.