وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نهضت بزرگ کتابخانه سازی در کشور راه افتاده و تاکنون کتابخانه‌های مهمی در نقاط مختلف افتتاح شده است.

وزیر ارشاد: نهضت بزرگ کتابخانه‌سازی در کشور راه افتاده است +فیلم

به گزارش قدس آنلاین، محمدمهدی اسماعیلی روز جمعه اظهار کرد: بانک‌ها و شرکت‌های دولتی نیز با کمک مجلس موظف شدند یک درصد از هزینه‌های خود را در اختیار کارگروهی که در فرهنگ و هنر تشکیل می‌شود، قرار دهند.

وی با بیان اینکه این مبلغ چندین برابر بودجه‌های فرهنگی و هنری بوده که در اختیار دستگاه‌های فرهنگی و هنری است، اظهار کرد: با این اقدام بهار فرهنگ و هنر، پیش رو قرار دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ۵۰۰ طرح فرهنگی و هنری در کشور درحال اجرا است که بخش مهمی در این ۲ ساله دولت مردمی به سرانجام رسیده است و برخی نیز با قدمت ۲۰ تا ۲۲ سال درحال تبدیل شدن به آثار میراث فرهنگی بودند.

فیلم

اسماعیلی ضمن گرامیداشت هفته دولت اضافه کرد: مجتمع‌های بزرگ و بی‌نظیری را در این هفته، در حوزه فرهنگ و هنر آماده بهره‌برداری داریم و در همین دولت همه طرح‌های بزرگ باقی‌مانده را افتتاح خواهیم رساند.

وی با اشاره به سفر یک‌روزه خود به استان هرمزگان و ابراز قدردانی از تلاش‌های همکاران خود در بخش‌های مختلف استان و انجام برنامه‌های مختلف فرهنگی هنری خاطرنشان کرد: چندین برنامه فرهنگی هنری خوبی در استان داریم و امیدواریم بتوانیم در این سفر برنامه جامع‌تری برای جبران زیرساخت‌های حوزه فرهنگ و هنر هرمزگان داشته باشیم.

اسماعیلی با اشاره به سفر ۲ هفته قبل خود به شهرستان جاسک، بیان کرد: سینما و مجموعه فرهنگی و هنری با کمک نیروی دریایی ارتش در این شهرستان راه‌اندازی شد که امید می‌رود برای جبران عقب‌ماندگی تاریخی، شهرستان‌های دارای این مشکل در حوزه فرهنگ و هنر، با منابع خوبی که در استان وجود دارد و همچنین همت مسوولان، اقدام کرد.

وی تصریح کرد: اتفاق‌های خوبی که در حوزه بودجه‌ای فرهنگ و هنر رخ داده، در یک افق ۲ ساله برای استان هرمزگان تدوین خواهیم کرد و همه مصوباتی که در سفر داشته‌ایم و نیازهای دیگر فرهنگی هنری را با حضور استاندار هرمزگان مجدد بررسی خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.