مدیرکل حوزه هنری استان ایلام گفت: موکب فرهنگی هنری شین از سال گذشته توسط هنرمندان ایلامی پایه گذاری و امروز افتتاح شد.

برپایی موکب فرهنگی هنری شین توسط هنرمندان استان ایلام

به گزارش قدس انلاین خبرگزاری فارس، سعید خیرالهی مدیر کل حوزه هنری استان ایلام عصر شنبه در آیین افتتاح موکب فرهنگی هنری شین واقع در سه راهی کارزان گفت: با توجه به اینکه در سال های اخیر خلأ کار فرهنگی در حوزه اربعین احساس می شد، سال گذشته توسط هنرمندان استان ایلام این موکب‌ پایه گذاری شد. 

وی با اشاره به اینکه، برپایی این موکب توانست در حوزه فرهنگی تاثیر بسیار چشمگیری داشته باشد، افزود: امیدواریم که این اقدامات فرهنگی ارتقا پیدا کرده و شاهد رشد فرهنگی بیشتری در حوزه اربعین باشیم. 

این مقام مسئول گفت: موکب شین با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اداره کل کتابخانه های استان، بسیج هنرمندان و حوزه هنری استان ایلام از ۴ تا ۱۵ شهریور ماه درتعداد ۴ موکب شامل یک موکب اصلی در سه راهی کارزان و تعداد ۳موکب در شهرستان های مهران، ایوان و دهلران با اجرای برنامه های مختلف لحظاتی معنوی را برای زائران گرامی رقم خواهد زد. 

خیرالهی گفت: این مواکب در بخش‌ های مختلفی چون هنرهای تجسمی و خوش‌نویسی، نمایش خیابانی، اجرای سرود با مضامین اربعین و شعر خوانی به ارائه برنامه های فرهنگی خواهد پرداخت.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، بزرگترین موکب در غرب کشور، موکب محبان اهل بیت در سه راهی کارزان آماده پذیرایی از زوار اربعین حسینی شده است.

پایان پیام /

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.