رئیس اداره مهاجرت و گذرنامه فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: مشمولان غایبی که وضعیت نظام وظیفه آنان مشخص نیست، نمی‌توانند به سفر اربعین بروند.

مشمولان غایب، امکان سفر زیارت اربعین را ندارند

به گزارش قدس انلاین به نقل از فارس نعمت‌اله طاهرپور رئیس اداره مهاجرت و گذرنامه فرماندهی انتظامی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: به منظور ارائه بهتر خدمات به زوار اربعین حسینی، ثبت گذر زیارتی به صورت ۲۴ ساعته انجام می‌گیرد تا بتوانیم گذرنامه‌ها را هرچه سریع‌تر به دست متقاضیان برسانیم.

وی با اشاره به تشکیل قرارگاه اربعین و تجمیع کلیه خدمات مرتبط افزود: در بحث گذرنامه زیارتی سازوکاری اندیشیده شده تا کسانی که از تاریخ ۲۹ مرداد ماه ۱۴۰۲ نسبت به ثبت درخواست گذرنامه در محل قرارگاه اربعین واقع در خیابان رودکی اقدام کرده‌اند، بتوانند پس از ۴۸ ساعت به اداره پست مرکزی خیابان نشاط مراجعه و گذر خود را دریافت کنند.

طاهرپور در خصوص نحوه عزیمت مشمولان نظام وظیفه به سفر زیارتی اربعین حسینی گفت: در این رابطه مشمولان به ۳ دسته تقسیم می شوند، آن دسته از مشمولان که در حال گذراندن دوره خدمت خود هستند با موافقت فرمانده یگان و اخذ مجوز از مبادی مربوطه می‌توانند به این سفر تشرف پیدا کنند، مشمولان غیرغایب هم که یا مشغول به تحصیل هستند و یا مشمول موارد قانونی دیگر هستند با هماهنگی معاونت وظیفه عمومی می‌توانند به سفر اربعین بروند.

رئیس اداره مهاجرت و گذرنامه فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: مشمولان غایبی که وضعیت نظام وظیفه آنان مشخص نیست، امکان اعزام به سفر اربعین را ندارند.

وی بیان کرد: همکاران بنده به صورت شبانه‌روزی در حال ثبت و صدور گذرنامه‌های زیارتی هستند تا بتوانند متقاضیان تشرف به عتبات عالیات را یاری رسانند و از زوار اربعین می‌خواهیم در این سفر معنوی دعای خیر خود را بدرقه پلیس خدمت‌گذار کنند.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.