یکی از برنامه‌های دولت سیزدهم توسعه روابط اقتصادی با کشورهای منطقه و همسایه است که اجرای سیاست‌های منطقه‌ای با هدف توسعه ترانزیت به ترتیب منجر به افزایش ۵۸ و ۳۴ درصدی حمل بار بین الملل از ابتدای دولت تا پایان سال ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه در دولت قبل شده است.

افزایش ۵۸ درصدی حمل بار بین الملل از ابتدای دولت سیزدهم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، گزارش عملکرد دولت در بخش ترانزیت حاکی از حمل۹.۳ میلیون تن بار ترانزیتی جاده‌ای در سال ۱۴۰۱ و ۳.۶ میلیون تن در ۴ ماهه اول سال ۱۴۰۲ است که معادل رشد ۳ درصد ترانزیت جاده‌ای در ۴ ماهه ابتدایی ۱۴۰۲ است.

در بخش جابجایی مسافر ریلی نیز شکستن رکورد جابجایی مسافری با بیش از ۲۹.۶۷ میلیون نفر مسافر در سال ۱۴۰۱ و رشد ۴۳.۱۳ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰ به ثبت رسیده است.

راه آهن هم چنین از افزایش ۱۳ درصدی جابجایی مسافر ریلی در ۴ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲ خبر داده است.

رشد مجموع جابجایی بار و مسافر

شاخص حمل (مجموع جابجایی بار و مسافر) با جابجایی ۴۶.۱۶ میلیارد واحد حمل در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ نیز رشد حدود ۵ درصدی را ثبت کرده است.

دولت سیزدهم هم چنین با انعقاد تفاهم‌های‌ همکاری با کشورهای روسیه، ترکمنستان، قزاقستان و ازبکستان توانست به ترتیب ۵۸ و ۳۴ درصد در حمل بار بین الملل از ابتدای تا پایان سال ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه در دولت های یازدهم و دوازدهم ثبت رکرد داشته باشد.

اجرای سیاست‌های دولت در صنعت هوایی نیز با توسعه هدفمند بازار پروازهای عبوری و افزایش سهم بازار کشور از پروازهای عبوری است. آنطور که شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران گزارش داده است با افزایش ۶۰ درصدی پروازهای عبوری در سال۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ ثبت شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.