از آغاز جنگ ائتلاف غربی - عربی در یمن در ششم فروردین سال ۱۳۹۴، کاملا مشخص بود که غربی ها به ویژه انگلیس به دنبال تجزیه این کشور اسلامی و کشتار مردم مسلمان آن هستند.

توطئه انگلیس این بار در یمن/ تجزیه، نقشه روباه پیر

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، با توجه به این که بیش از یکسال است تمامی تلاش های منطقه به سمت صلح در جنگ یمن پیش می رود، اما توطئه های روباه پیر و آمریکا در منطقه تمامی ندارد و این بار انگلیس نقشه جدید خود درخصوص ساخت پایگاه نظامی در شرق یمن را کلید زده است.

در روزهای اخیر منابع آگاه یمنی از توطئه جدید نیروهای ویژه اشغالگر انگلیس برای ساخت یک پایگاه نظامی در استان حضرموت واقع در شرق یمن خبر داده و اعلام کردند که گزارش‌های حاکی از آن است که نیروهای ویژه انگلیس با حمایت عناصر مزدور داخلی در یمن، در حضرموت مستقر شده‌اند.

استان حضرموت از مناطقی می باشد که سال هاست گروه های تروریستی در آنجا ساکن هستند و توطئه جدید انگلیس در حضرموت نشان می دهد که رابطه نزدیکی میان لندن و تروریست ها برقرار می باشد.

بنابر اعلام منابع یمنی نظامیان ویژه اشغالگر انگلیسی در مناطق کشاورزی منطقه "الشین" واقع در "غیل باوزیر" متعلق به شهروندان یمنی در استان حضرموت با حمایت امارات متمرکز شده‌اند.

این منابع تاکید کردند که نظامیان انگلیسی یک منطقه کشاورزی را برای ساخت پایگاه نظامی خود انتخاب کرده‌اند که البته این اقدام اشغالگران با مخالفت ساکنان محلی رو به رو شده‌ است.

این نخستین باری نیست که اخبار و گزارشات رسانه‌ای در خصوص حضور نظامیان انگلیسی - آمریکایی در یمن منتشر می‌شود. پیش از این "بدر کلشات" جانشین استاندار المهره اعلام کرده بود که نظامیان آمریکایی و انگلیسی در فرودگاه "الغیضه" در استان المهره حضور دارند. سفیر آمریکا در یمن نیز به صورت پنهانی به استان "المهره" واقع در شرق این کشور رفت وآمد دارد.

کاخ سفید دو سال قبل نامه‌ای را در خصوص فعالیت‌های نظامیان آمریکا در خارج از مرزهای این کشور برای رئیس کنگره ارسال کرد و بر گزارش‌های منتشر شده درباره حضور نظامیان آمریکایی در یمن صحه گذاشت، اما همچون گذشته مدعی شد که این حضور با هدف مبارزه با گروه‌های تروریستی القاعده و داعش صورت می‌پذیرد، ادعایی که فقط به طنز شباهت دارد.

توطئه انگلیس این بار در یمن/ تجزیه، نقشه روباه پیر

تجزیه یمن هدف متجاوزان

هرچند جنگ یمن با تجاوز ائتلاف عربی – آمریکایی به سرکردگی سعودی از ششم فروردین ۱۳۹۴ آغاز شده ولی تجزیه این کشور به سال ۱۳۹۷ باز می گردد.

اولین اقدام تجزیه طلبانه در یمن از سوی دولت امارات با کمک رژیم صهیونیستی در اردیبهشت سال ۱۳۹۷ کلید خورد؛ اماراتی ها در همین مسیر جزیره یمنی "سقطری" را که صدها کیلومتر با این کشور فاصله دارد، اشغال کردند، جزیره‌ای که کنترل آن پیش از آن در اختیار دولت‌های مختلف یمن بوده و با آغاز تجاوز ائتلاف عربی - آمریکایی به این کشور، اقدامات اشغالگرانه و توسعه‌طلبانه امارات در این جزیره استراتژیک یمنی نیز روز به روز افزایش یافته است.

تا پنج سال پیش زیاده‌خواهی‌های امارات در یمن و به خصوص در جزیره سقطری با سودای گسترش نفوذ در منطقه تا آنجا پیش رفته بود که در ابتدا ابوظبی فقط درصدد ایجاد پایگاههای نظامی در این جزیره به منظور جمع‌آوری اطلاعات نظامی و جاسوسی بود، اما همانگونه که کارشناسان مسایل منطقه در گذشته پیش‌بینی کرده بودند، امارات قصد تسخیر و تصرف جزیره سقطری را در سرزمین‌های اشغالی فلسطین دارد.

اقدامات امارات برای تسلط بر جزیره راهبردی سقطری و سپس جزیره "میّون" در تنگه «باب المندب» به حدی رسید که چند سال پیش حتی صدای مقامات یمنی دولت مستعفی و فراری یمن و آل سعود را در نیز درآورد و آنها با اقدامات ابوظبی در یمن مخالفت کردند.

بنابر اخبار دریافتی از منابع یمنی، از حدود چهار سال پیش شماری از کارشناسان صهیونیست و آمریکایی در کنار نظامیان اماراتی در جزیره سقطری تجهیزات شنود و رادار نصب کردند و در حقیقت، آنان در این جزیره مهم و راهبردی در اقیانوس هند و دریای عرب پایگاه ایجاد کردند.

اقدام اخیر نظامیان اشغالگر انگلیس در ایجاد پایگاه در استان حضرموت نیز دقیقا همچون امارات، آمریکا و رژیم صهیونیستی در سقطری و جزیره میّون می باشد و نشان می دهد که توطئه انگلیسی در یمن در حال انجام است.

توطئه انگلیس این بار در یمن/ تجزیه، نقشه روباه پیر

نقش انگلیس در جنگ یمن

اگر نگاهی به تاریخ ۲۰۰ سال گذشته منطقه بیندازیم، به راحتی دست های پنهان و آشکار انگلیسی ها در ایجاد فتنه نه تنها در سطح منطقه بلکه جهان را می بینیم، همچون توطئه در ایران، سوریه، فلسطین، لبنان، عراق، یمن، افغانستان، هند، پاکستان و ...

عموما نقش انگلیس در توطئه های صورت گرفته در جهان به صورت ناملموس بوده و ابتدا کمتر می توان رد پایی از روباه پیر در توطئه ها یافت ولی با گذشت زمان دست های انگلیسی ها همواره رو شده و همه متوجه می شوند که کار، کار انگلیس بوده که در سال های اخیر این موضوع در جنگ های سوریه و یمن به طور دقیق افشا شده است.

در همین جا باید تاکید کرد که هرچند پس از جنگ جهانی دوم فرماندهی توطئه های جهانی با آمریکا بوده است، اما طرح و برنامه ریزی این توطئه ها عموما کار روباه پیر یا همان انگلیس می باشد. یعنی به صراحت می توان گفت که در دو قرن اخیر تقریبا تمامی توطئه های صورت گرفته در جهان با توطئه مستقیم یا غیرمستقیم انگلیس بوده است، که یمن نیز نمونه بارز آن است.

هرچند جنگ یمن از ششم فروردین سال ۱۳۹۶ آغاز شد، اما حدود دو سال پیش بود که نقش انگلیس در این تجاوز آشکار گردید؛ وزارت دفاع دولت نجات ملی یمن حدود شش سال پیش از نقش مستقیم انگلیس در تجاوزات علیه یمنی‌ها پرده برداشته بود.

پایگاه خبری العهد در همان زمان طی گزارشی به نقل از وزارت دفاع دولت نجات ملی یمن اعلام کرده بود که نیروهای مسلح این کشور، مشارکت میدانی انگلیس در تجاوزات علیه ملت یمن در جبهه شمالی را تحت نظر دارند.

این وزارتخانه اعلام کرده بود، انگلیس از طریق خدمات مستشاری و نیز مشارکت میدانی در حمایت از متجاوزان در جنگ یمن نقش دارد.

یک منبع در وزارت دفاع دولت نجات ملی یمن در این باره گفته بود که «انگلیس اطلاعات مربوط به مشارکت خود در جبهه های شمالی را پنهان و تلاش می‌کند مانع رسیدن این اطلاعات به رسانه‌ها شود، اما شواهد حاکی از آن است که انگلیس به شکل مستقیم در جنگ یمن نقش داشته و تجهیزات نظامی ائتلاف متجاوز را تامین می کند و همچنین علاوه بر خدمات مستشاری در جبهه های شمالی بخش زیادی از انواع سلاح های عربستان توسط انگلیسی ها تأمین می شود».

این منبع تاکید کرده بود که طرف انگلیسی طی سال ۲۰۱۷ در مشارکت میدانی خود در جنگ یمن متحمل خسارات زیادی شده بود.

پیش از این نیز "محمد علی الحوثی"، عضو شورای عالی سیاسی یمن در سخنانی با اشاره به نقش مخرب انگلیس در جنگ یمن گفته بود که انگلیس در این تجاوز شریک است و هواپیماها و تیم متخصص آن با سعودی ها در بمباران مردم یمن مشارکت دارند.

در همان زمان آکسفام(یکی از بزرگترین سازمان‌های بین‌المللی امدادرسانی برای ریشه‌کنی فقر، گرسنگی و بی‌عدالتی) اقدام دولت انگلیس در فروش تجهیزات نظامی از جمله تجهیزات سوختگیری هوایی به عربستان، به طولانی شدن جنگ یمن را تقبیح کرده بود.

در بهمن ماه سال گذشته (۱۴۰۱) نیز وزارت امور خارجه دولت نجات ملی یمن رفتار جنایتکارانه انگلیس در قبال مردم یمن و ممانعت از ایجاد صلح در یمن را محکوم و اعلام کرده بود که روباه پیر در سنگر مفسدان و تروریست‌های رانده شده از یمن‌ ایستاده است.

وزارت خارجه یمن تأکید کرده بود که حمایت های لندن از متجاوزان و اقدامات ضدانسانی انگلیس علیه مردم یمن به وضوح، نقش جنایتکارانه لندن را در تشدید مشکلات و درد و رنج مردم یمن نشان می‌دهد؛ اقداماتی که بدون هیچ گونه ابهامی ثابت می‌کند که انگلیس در جنگ اقتصادی از جمله سیاست‌های محاصره و گرسنگی دادن به مردم یمن دست دارد.

وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن همچنین اعلام کرده بود که انگلیس اصرار آشکار دارد که جنگ در یمن را طولانی کند و بر رنج مردم این کشور بیفزاید و لندن تلاش زیادی می‌کند تا از صلح ممانعت کند و اوضاع را به سمت از سرگیری عملیات نظامی سوق دهد.

بنابر اعلام منابع خبری، انگلیس ۶۳۰۰ کارشناس نظامی و فنی در همه بخش‌های نظامی و اطلاعاتی در یمن دارد. به گفته یکی از افسران انگلیسی مشارکت کننده در جنگ یمن نزدیک به ۹۵ درصد از عملیات تجهیز مأموریت‌های محوله هوایی به دست افسران و کارشناسان نظامی انگلیسی انجام می‌شود و لندن تاکنون با توقف این نقش مخالفت کرده است.

کارشناسان نظامی متجاوز انگلیسی می‌گویند: «اگر ما آنجا نبودیم، جنگنده‌- بمب افکن های عربستانی ظرف یک هفته و نهایتاً دو هفته از آسمان یمن ناپدید می‌شدند».

این کارشناسان نظامی انگلیسی، استمرار عملیات‌های نظامی هوایی عربستان شامل آموزش خلبانان، مدیریت عملیات‌های پرواز به سمت جنوب برای حمله به اهداف انتخاب شده در اراضی یمن و نیز خدمات نگه‌داری و قطعات یدکی جنگنده‌- بمب افکن ها، تجهیز ۲۴ ساعته آنها به سلاح، حمایت فنی و مدیریت انبارهای تسلیحاتی و خمپاره اندازها را به صورت رسمی برعهده دارند.

توطئه انگلیس این بار در یمن/ تجزیه، نقشه روباه پیر

انگلیس در کنار آمریکا تامین کننده سلاح متجاوزان

بنابر اعتراف روزنامه ایندیپندنت، انگلیس از آغاز جنگ یمن تا تیرماه سال ۱۴۰۰، ۲۰ میلیارد پوند سلاح به عربستان فروخته است.

این ارقام توسط محققانی که به سوابق رسمی و تولیدکنندگان اسلحه وارد شده‌اند، فاش شد و اعلام گردید که این تعداد ۳ برابر بیشتر از آنچه تصور می‌شد، بود.

طبق ارقام رسمی، از زمان شروع بمباران عربستان سعودی در یمن در سال ۲۰۱۵، قرارداد ۶.۷ میلیارد پوند فروش سلاح میان لندن – ریاض برای صادرات بمب، موشک و هواپیما امضا شده‌ است.

کارشناسان همچنین حساب‌های شرکت‌های معروف به فروش اسلحه به عربستان را بررسی کردند و دریافتند که درآمد تنها یک شرکت انگلیسی که از وزارت دفاع و هواپیمایی عربستان تأمین می‌شود در بین سال‌های ۲۰۱۴ و آگوست ۲۰۱۹ حدود ۱۷ میلیارد پوند بوده است. در نتیجه، کارشناسان ارزش واقعی صادرات (انگلیس به عربستان) را نزدیک به ۲۰ میلیارد پوند تخمین می‌زنند.

باید گفت که تجاوز ائتلاف سعودی – اماراتی – آمریکایی – انگلیسی به یمن که از ششم فروردین سال ۱۳۹۴ و در بحبوحه جنگ داعش علیه مردم عراق و سوریه به بهانه بازگرداندن "عبد ربه منصور هادی" رییس جمهور فراری و مستعفی یمن آغاز شد، تاکنون نتیجه ای جز خسارت های فراوانی به کشور و مردم یمن نداشته و پایان یافتن آن نیز مطمئنا به سود همه کشورهای منطقه خواهد بود؛ جنگی که فقط صهیونیست ها و غربی ها همچون انگلیس و آمریکا از آن منتفع می شوند.

شرایط حاکم در منطقه که تا حدودی به دوری کشورهای عربی از غرب و به ویژه آمریکا منتج شده نشان می دهد که گفت وگوی مسالمت آمیز و صلح، تنها گزینه پیش رو در مقابل کشورهای منطقه می باشد که این مساله با نزدیکی ریاض – تهران و در ادامه ریاض – دمشق به خوبی خود را به اثبات رساند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.