مدیر تبلیغ معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان گفت: حوزه علمیه خراسان قریب ۲۰۰ مُبلغ به عراق اعزام کرده که این مُبلغان پس از گذراندن دوره تخصصی توانمندسازی می‌توانند ارتباطات مؤثرتری را برقرار کنند.

اعزام ۲۰۰ مُبلغ حوزه علمیه خراسان به مراسم اربعین

به گزارش قدس خراسان، حجت‌الاسلام متین قربانی در خصوص اقدامات معاونت تبلیغی حوزه علمیه خراسان در مراسم اربعین، اظهار کرد: حوزه علمیه خراسان قریب ۲۰۰ مبلغ به عراق اعزام کرده که این مبلغان پس از گذراندن دوره تخصصی توانمندسازی در حوزه فِرق و ادیان، جریان‌شناسی کشور عراق، مباحث احکام و پاسخگویی به شبهات می‌توانند در مسیر پیاده‌روی اربعین با زائران ارتباطات مؤثرتری را برقرار کنند.

مدیر تبلیغ معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان ادامه داد: پس از گذراندن دوره توانمندسازی، مبلغان در ۲۰ گروه ۱۰ نفره به سرزمین عراق اعزام شدند که در بین این ۲۰ گروه، طلابی حضور دارند که به زبان‌های خارجی مانند روسی، اسپانیایی، انگلیسی و عربی آشنایی دارند و می‌توانند در مسیر پیاده‌روی اربعین با زائران غیرایرانی ارتباطات مؤثرتری را برقرار کنند.

وی بیان کرد: همچنین عمده گروه‌های تخصصی رسانه اربعین را در این ۲۰ گروه داشتیم که در زمینه جریان‌سازی و مستندسازی اقدامات فرهنگی فعالیت می‌کنند، همچنین در این گروه‌ها، گروه تخصصی کودکان و نوجوانان را در مسیر پیاده‌روی اربعین داریم که برنامه‌های خاصی برای آنها تدارک دیده شده است.

استقرار مُبلغان اعزامی در مسیر نجف به کربلا

قربانی گفت: متأسفانه گاهی اوقات در مسیر پیاده‌روی اربعین فعالیت‌های فرقه‌های نوظهور را مشاهده می‌کنیم که سعی در به انحراف کشاندن اذهان مردم را دارند، مبلغان با حضور خود جلوی این اقدامات را می‌گیرند.

مدیر تبلیغ معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان مطرح کرد: مهمترین مأموریت مبلغان در مسیر جاده نجف به کربلا است که ۱۰۰ عمود به هر گروه از مبلغان واگذار می‌شود و فعالیت‌های مختلفی مانند اقامه نماز، پاسخگویی به سؤالات، برگزاری برنامه‌های ویژه مخصوص کودک و نوجوان برگزار می‌کنند.

وی با بیان اینکه گروه‌های تبلیغی ثابت در مسجد کوفه مستقر می‌شوند تا در این ایام نسبت به مباحث تبلیغی ارائه خدمات دهند، افزود: به‌صورت منسجم اعزام افراد را خواهیم داشت، اما به‌صورت غیرمنسجم و حمایتی مبلغان خانم را هم اعزام می‌کنیم تا در این مسیر ارائه خدمات تبلیغی داشته باشند. فعالیت تبلیغی مبلغان در گردهمایی که در ۶ شهریورماه در شهر نجف و با اذن علی ابن ابی‌طالب آغاز می‌شود، فعالیت از هفتم تا سیزدهم شهریورماه ادامه دارد.

قربانی بیان کرد: حوزه علمیه مکانی است که رسالت آموزشی و تربیتی دارد. رسالت حوزه علمیه انجام فعالیت‌های تبلیغ میدانی نیست، بلکه فعالیت‌های تبلیغی میدانی به نهادهایی مانند سازمان تبلیغات که در کنار حوزه علمیه مشغول فعالیت‌های تبلیغی هستند، واگذار شده است.

مدیر تبلیغ معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان ادامه داد: در بعضی از موضوعات با توجه به اینکه حساسیت‌هایی نسبت به یک موضوع خاص مانند اربعین وجود دارد نیاز است که ما هم در این زمینه ورود پیدا کنیم، زیرا این مسئله بسیار راهبردی و استراتژیک است و حوزه علمیه هم باید در بُعدهای مختلف فرهنگی و اجتماعی ورود کند.

وی تصریح کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند «اربعین درس جهاد فرهنگی است»، بنابراین باید به یاد داشته باشیم که اربعین بسیار مهم و دارای اهمیت است؛ چراکه در اربعین مسئله جهاد فکری و فرهنگی مطرح است. 

قربانی خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه، طلاب و مبلغان مهمترین سربازان و فرماندهان جهاد تبیین، فکری و فرهنگی هستندکه باید در دل این میدان، راهبری و فرماندهی را برعهده گیرند، بنابراین با توجه به مباحثی که مطرح شد اهمیت و فضیلت زیارت و جریان پیاده‌روی اربعین حقیقتاً در فضای جهانی و تمدن‌سازی نوین اسلامی یکی از برکات و معجزاتی است که ما را در مسیر ظهور قرار می‌دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.