مدیرکل صنایع لوازم خانگی و اداری وزارت صمت با بیان اینکه بازار تلفن همراه یک حوزه تخصصی است، گفت: نباید تولیدکننده لوازم خانگی و آبگرمکن، به واردکننده آیفون و تلفن بالای ۶۰۰ دلار تبدیل شود.

تولیدکننده آبگرمکن واردکننده آیفون شد/ گلایه مقام وزارت صمت از وضعیت نابسامان موبایل بالای ۶۰۰ دلار

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، شکرالهی مدیر کل دفتر تخصصی تلفن همراه وزارت صمت، اظهار کرد: در دو سال اخیر در حوزه موبایل دچار سیاستگذار متناقض بودیم که برای ساماندهی آن اقدام کردیم.

وی افزود: بر این اساس مسائل شفاف شده و به سمت اصلاح حرکت کردیم. حدود ۱۰ مورد اصلاحی در دستور کار قرار گرفت و از شهریور سال قبل وارد دوره ثبات در بازار شدیم. با وجود تمامه‌های مختلف در ماه‌های اخیر یک فضای با ثبات را تجربه کردیم.

وی با اشاره به اینکه در کنار مدیریت تجارت حمایت از تولید در دستور کار قرار گرفت ادامه داد: بر این اساس برای ارزشگذاری کالا در گمرک ورود کرده و ارزش‌های واقعی احصا شد. برآوردها نشان می‌دهد با نهایی شدن تنظیم‌گری صرفه‌جویی ارزی ۲۰۰ میلیون‌ دلاری به نفع کشور انجام خواهد شد.

شکرالهی در مورد آخرین وضعیت رفع تعهد ارزی حوزه موبایل، گفت: در این حوزه نیازمند کمک و همراهی بانک مرکزی هستیم.

مدیرکل صنایع لوازم خانگی و اداری وزارت صمت گفت: از خرداد ماه سال قبل قرار شد جهت واردات موبایل بالای۶۰۰ دلار از ارز صادرات خود استفاده شود که از ابتدا با این مدل مخالف بودم. در خواست اخیر از ریاست توسعه تجارت بر اساس جلسات برگزار شده دفتر معاون اول تاکید براصلاح این موضوع و استفاده از ظرفیت فعالان تخصصی این حوزه بود.

وی افزود: در واقع باید بخشی از این بازار با ارز صادرات غیر در یک بستر شفاف تامین شود. تلفن همراه یک حوزه تخصصی است و نباید یک واحد لوازم خانگی تولید کننده آبگرمکن گوشی بالای ۶۰۰ دلار وارد کشور کند.

شکرالهی گفت: باید شاخص‌های سختگیرانه‌تر برای ساماندهی بازار تلفن همراه در دستور کار قرار گیرد که این مسیر از طریق رتبه‌بندی تخصصی پیگیری خواهد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.