«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل و «کریم احمد خان» دادستان کل دادگاه کیفری بین المللی به شهر رام الله مقر تشکیلات خودگردان فلسطین سفر می کنند.

گوترش و دادستان دادگاه کیفری بین‌المللی به رام‌الله سفر می‌کنند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، «عمر عوض الله» معاون وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین در امور سازمان ملل و نهادهای بین المللی در جمع خبرنگاران در شهر رام الله گفت که گوترش اواخر ماه سپتامبر یا اوایل اکتبر به منظور اطلاع از اوضاع جاری در فلسطین در پی تشدید جنایات اشغالگران اسرائیلی، به سرزمین های اشغالی سفر می‌کند.

وی همچینن از سفر دادستان کل دادگاه کیفری بین المللی به شهر رام الله در کرانه باختری رود اردن در ماه اکتبر آینده خبر داد.

عوض الله در رابطه با تصمیم سیرالئون برای افتتاح سفارت خود در قدس اشغالی هم گفت که وزارت خارجه تشکیلات خودگردان در تلاش برای منصرف کردن دولت سیرالئون از این تصمیم است.

احمد بحر نایب رئیس پارلمان فلسطین چندی پیش در کنفرانس مطبوعاتی گفت: پارلمان فلسطین یک وکیل فرانسوی را مامور شکایت در دادستانی دادگاه کیفری بین الملی علیه اشغالگران اسرائیلی به خاطر محاصره نوار غزه کرده و خواستار محاکمه اشغالگران به خاطر این محاصره و پرداخت غرامت به قربانیان فلسطینی محاصره و تجاوزگری رژیم اسرائیل شده است.

وی تاکید کرد: پارلمان این شکایت را ارایه می کند زیرا نمایندگان همه اقشار ملت فلسطین است. شکایت نمایندگان ملت فلسطین علیه اشغالگران اسرائیلی به خاطر محاصره در دادگاه کیفری یک وظیفه انسانی و قانونی مقدس است.

بحر افزود: این شکایت یک گام در چارچوب گام ها و اقدامات پیاپی پارلمان در سطح بین المللی برای بازخواست اشغالگران به خاطر جنایت های مداوم آنها است.

عمر عوض الله، معاون وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین در امور سازمان ملل پیشتر اعلام کرد که دادگاه بین المللی کیفری یک بستر الکترونیکی راه اندازی کرده است و شهروندان فلسطینی می توانند از طریق آن علیه صهیونیست هایی که جنایتی مرتکب می شوند شکایت کنند.

وی گفت که شهروندان فلسطینی که مورد تعرض قرار می گیرند می توانند شکایت های خود را به همراه ویدیو و تصویر از این طریق به دادگاه بین المللی ارسال کنند تا این دادگاه جنایت را بررسی و موضعی بازدارنده علیه صهیونیست ها اتخاذ کند.

عوض الله تاکید کرد که رژیم صهیونیستی به سیاست های نژادپرستانه خود ادامه می دهد و به معاهدات بین المللی مبنی بر حمایت از ملت فلسطین توجه نمی کند.

وی همچنین بر ضرورت ارتباط مستمر با جامعه بین المللی در راستای اتخاذ مواضع بازدارنده علیه جنایت های روزانه رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

شعوان جبارین مدیر موسسه فلسطینی «الحق» نیز پیش از این گفته بود: تمام شکوائیه هایی که از شهروندان فلسطینی دریافت می شود تا به دادگاه بین المللی داده شود به منظور ایجاد فشار بر دفتر دادستانی است تا مجبور شود همواره آن ها را بررسی کند.

وی افزوده بود: اگر دادگاه بین المللی مسائل فردی را بررسی نکند در اعتراض به این امر درخواست بستن فوری دفتر دادستان را خواهیم داد.

جبارین تاکید کرد که مکانیزم هایی برای دریافت شکایت های شهروندان در کرانه باختری و غزه و تحویل دادن آن ها به دفتر دادستانی دیوان کیفری بین المللی ایجاد شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.