معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: از ۲۷ مرداد تا ۶ شهریور، ۲۴ هزار و ۹۵۷ زائر اربعین با ۱۶۶ پرواز به بغداد و نجف اعزام شدند و ۱۴ هزار و ۶۷۰ زائر با ۱۲۹ پرواز ورودی به کشور بازگشته‌اند.

۲۹۵ پرواز برای اعزام و بازگشت زوار اربعین انجام شد

به گزارش قدس انلاین به نقل از فارس کاپیتان رضا نخجوانی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های مهم در عملیات اربعین ۱۴۰۲، توزیع عادلانه پرواز در سطح کشور و بهره‌مندی هموطنان از پروازها در اقصی نقاط ایران اسلامی است، اظهار داشت: ۲۵ فرودگاه از استان‌های مختلف کشور، با استفاده از تجربیات سال‌های گذشته و رفع نواقص موجود برای عملیات اربعین امسال میزبان زائران حسینی هستند.

وی به تشریح آمار پروازهای اربعین از ۲۷ مرداد تا ۶ شهریور، گفت: در این مدت ۱۶۶ پرواز خروجی از فرودگاه‌های مختلف کشور انجام شد و با این پروازها ۲۴ هزار و ۹۵۷ زائر اربعین، خاک ایران را به مقصد بغداد و نجف اشرف ترک کرده‌اند.

نخجوانی با بیان اینکه ۱۴ هزار و ۶۷۰ زائر با ۱۲۹ پرواز ورودی به کشور بازگشته‌اند، تاکید کرد: همه امکانات برای عملیات اربعین پای‌کار آمده تا شاهد رضایت حداکثری در بین زائران امام حسین(ع) باشیم.

به گفته مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران علاوه بر میزبانی از پروازها و مسافران در فرودگاه‌های مذکور، از ۲۷ مرداد تا ۶ شهریور، به ۴۳۰ پرواز اربعین در فرودگاه امام خمینی(ره) سرویس ناوبری ارائه شده است.

وی ضمن اشاره به توجه ویژه شرکت فرودگاه‌ها به برنامه‌های فرهنگی، گفت: در همه فرودگاه‌های معین اربعین موکب برپا شده و از زائران پذیرایی به عمل می آید ضمن اینکه زائران در بدو ورود به فرودگاه‌ها با مراسم آیینی و مذهبی ویژه ایام ماه صفر و اربعین استقبال می‌شوند.

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.