مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: ۴۵۰ هزار مسافر در مسیرهای درون و برون استانی طی روزهای ۲۷ مرداد تا ۹ شهریور به وسیله ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای استان جا به جا شده اند که حدود ۹ درصد از این تعداد عازم مرزهای غربی و سفر اربعین حسینی بوده اند.

۹ درصد از مسافران ناوگان جاده‌ای خراسان رضوی زائر اربعین هستند

به گزارش قدس خراسان، جعفر شهامت اظهار کرد: بر اساس آمار یاد شده تخصیص تمام ناوگان جاده ای خراسان رضوی به سفرهای اربعین حسینی فاقد اعتبار است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی به حجم بالای تقاضای جا به جایی مسافر در این ایام اشاره و بیان کرد: استمرار سرویس دهی با ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای و عدم ازدحام مسافران در پایانه های مسافربری نسبت به سال قبل نتیجه همکاری موثر همه دستگاهها و بخش خصوصی، رانندگان و شرکتهای حمل و نقل است.

وی گفت: از ۲۷ شهریور ماه تا پایان دیروز بیش از ۳۹ هزار زائر اربعین حسینی با هزار و ۱۴۰ دستگاه اتوبوس از سراسر استان به مرزهای مهران، خسروی، شلمچه و چذابه اعزام شده که از این تعداد پنج هزار و ۹۰۰ نفر اتباع کشورهای افغانستان و پاکستان بوده اند.

شهامت با بیان این که سهمیه اعزام زائران غیر ایرانی اربعین حسینی طی روزهای پیش رو افزایش خواهد یافت افزود: با توجه به همزمان شدن اعزام زائران اربعین حسینی (ع) با سفرهای تابستانی، کمبود اتوبوس در کشور موضوع عجیب، جدید و دور از انتظاری نیست.

وی ادامه داد: با توجه به سفر رفت و برگشت زائران در مسیر مشهد و حضور اتباع کشورهای همسایه در این مسیرها، داشتن بیشترین بعد مسافت از مشهد تا مرزهای غربی و هماهنگی های گسترده برای اعزام های گروهی و موکبها به سفر اربعین خوشبختانه تاکنون در پایانه امام رضا(ع) ازدحام مسافر نداشته ایم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.