سرپرست اداره کل اره و شهرسازی استان همدان از۷۰۰متر مربع از اراضی دولتی با کاربری مسکونی توسط کارکنان یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان خبر داد.

رفع تصرف ۷۰۰ متر مربع ازاراضی شهرستان همدان

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مجید صالحی امیر سرپرست اداره کل اره و شهرسازی استان همدان در تشریح این خبر گفت:۷۰۰متر مربع از اراضی دولتی با کاربری مسکونی به ارزش تقریبی ۲۱،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال که در شهر همدان اراضی روستای خاکو، تصرف شده بود توسط یگان حفاظت از اراضی دولتی این اداره کل خلع ید و به بیت‌المال بازگردانده شد.

وی از اهتمام اداره‌کل راه و شهرسازی همدان برای آگاه‌سازی عمومی برای مقابله با هرگونه تصرف و تعرض به اراضی ملی و دولتی با مشارکت و حمایت دستگاه قضائی در مناطق مختلف استان خبر داد و گفت: از آنجایی که در اراضی دولتی و ملی عمده اقدامات غیرقانونی مربوط به تعرض، تصرف، تخریب و ساخت و سازهای غیرمجاز است، این اداره‌کل با حمایت دستگاه قضائی هیچ مماشاتی با زمین خواران نداشته و تصرف اراضی ملی به هر بهانه‌ای که صورت گرفته باشد نتیجه‌ای غیر از تعقیب قضائی و محکومیت کیفری و قلع و قمع و زیان ناشی از آن برای متصرفان به همراه ندارد.

فرمانده یگان حفاظت از اراضی دولتی اداره‌کل راه و شهرسازی همدان، بیان کرد: این اداره‌کل با آموزش یگان حفاظت اراضی تمام سعی و اهتمام خود را در راستای جلوگیری از تصرف اراضی دولتی در مرحله اولیه به کار بسته تا اجازه داده نشود ساخت و ساز و مستحدثات صورت گیرد چرا که این امر از طرفی موجب تجری متصرفین و مهم‌تر از آن تضییع اموال عمومی خواهد شد.

ویافزود: شهروندان هر گونه تعرض و تصرف به اراضی ملی را با استفاده از سامانه تلفنی ۱۶۵۶ به یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی استان اطلاع دهند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.