نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: اگر اتاق تعاون برپا کرده‌اید، باید با هر سوءاستفاده کننده که در پوشش شرکت تعاونی به دنبال تضییع حقوق مردم است، برخورد کنید. به کارتان سرعت بدهید و در مسیر احیای حقوق مردم با هیچ‌کس تعارف نداشته باشید.

آیت الله علم الهدی : برای احیای حقوق مردم با هیچ‌کس تعارف نداشته باشید

به گزارش قدس خراسان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت‌الله علم‌الهدی، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان که به میزبانی دفتر نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی برگزار شد، با تأکید بر ضرورت ساماندهی وضعیت شرکت‌های تعاونی به نفع سهامداران و عموم مردم اظهار کرد: در عرصه تعاون نیازمند اصلاح برخی قوانین هستیم تا به‌موازات کار ضابطه‌مند و جهادی، آن دسته از شرکت‌های تعاونی که در وضعیت بلاتکلیفی هستند، سازمان‌دهی شوند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی افزود: برای بعضی شرکت‌ها نیاز است امکانات و تسهیلات حمایتی فراهم شود، بعضی گرفتار کاغذبازی‌های اداری طاقت‌فرسا برای دریافت مجوز هستند و برای بعضی‌ها هم که فعالیت اقتصادی دارند، لازم است نظارت صورت بگیرد تا تخلفات مالی، سهامداران عام را متضرر نکند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از چالش‌های موجود آن است که برخی تعاونی‌ها با یکدیگر هم‎پوشانی دارند و این موازی کاری، هم به خودشان و هم به سایر شرکت‌ها آسیب ‌زده است. اینجاست که می‌گوییم سازمان‌دهی ضرورت دارد تا اتاق تعاون پای کار بیاید و برخی شرکت‌ها را باهم ادغام کند تا هم‌افزایی صورت بگیرد.

علم‌الهدی ادامه داد: ما یا به انقلاب اعتقاد داریم و یا نداریم. اگر باور داریم که کار جهادی بر ما تکلیف می‌شود و باید برای مردم روز از شب نشناسیم اما اگر باور نداشته باشیم، کار جهادی هم بی‌معنا خواهد شد و ثمره این وضع، روی کار آمدن مدیران غیرانقلابی است که به جای گره‌گشایی از مردم به دنبال قدرت و ثروت خود هستند. بنابراین اگر انقلابی هستید، بدانید که انقلاب عرصه مبارزه است و اگر یک زمان این مبارزه با طاغوت بود، امروز با استکبار جهانی و آن دسته از افرادی است که دل در گرو آن دارند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه نظارت بر تعاونی‌ها باید بدون تعارف باشد، تصریح کرد: اگر اتاق تعاون برپا کرده‌اید، باید با هر سوءاستفاده کننده که در پوشش شرکت تعاونی به دنبال تضییع حقوق مردم است، برخورد کنید. به کارتان سرعت بدهید و در مسیر احیای حقوق مردم با هیچ‌کس تعارف نداشته باشید. اگر هر شرکت تعاونی که خلاف قانون عمل کرد و مال مردم را به نفع عده‌ای خاص به تاراج برد، با برخورد قاطع شما مواجه شود و حتی تا انحلال پیش برود، تخلف و بی‌قانونی برای سایرین به عادت تبدیل نمی‌شود و مدیران شرکت‌ها مقید می‌شوند حق و حقوق مردم را به‌طور کامل پرداخت کنند.

فعالیت ۷۵۴۹ شرکت تعاونی در استان

در ابتدای این دیدار هم محمدامین بابایی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی به ارائه گزارشی از عملکرد این سازمان از سال ۱۴۰۱ تاکنون و مرور برنامه‌های پیش‎رو برای سازمان‌دهی وضعیت شرکت‌های تعاونی پرداخت و گفت: به طور کلی در استان ۷۵۴۹ شرکت تعاونی فعالیت دارند که خوشبختانه از ابتدای سال گذشته تاکنون، ارزش محصولات آن‌ها در بخش صادرات به ۱۲۳ میلیون دلار افزایش یافته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی افزود: از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون بیش از دو هزار و  ۶۵۷ فرصت شغلی جدید در بخش تعاونی ایجاد شده و به‌موازات این، اداره کل تعاون استان مصمم است تا به مطالبات کارگران نیز رسیدگی کند. به همین دلیل، تا به امروز حدود ۲۲۹ جلسه ویژه برای رسیدگی به اعتراضات کارگران در عرصه‌های مختلف تشکیل شده و ارتباط بی‎واسطه مدیران اداره کل با بدنه کارگران استان همچنان حفظ خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.