فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی گفت: با هوشیاری و تلاش ماموران یگان امداد شهرستان میانه در بازرسی از یک دستگاه کامیون تانکر بیش از ۱۱ هزار لیتر گازوئیل قاچاق به ارزش ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال کشف شد.

کشف بیش از ۱۱ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در میانه

به گزارش قدس آنلاین، سردار علی محمدی در تشریح این خبر گفت: ماموران یگان امداد شهرستان میانه در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا حین گشت زنی در حوزه استحفاظی به یک دستگاه کامیون تانکر مشکوک شده و دستور توقف دادند.

وی افزود: ماموران خودرو مورد نظر را متوقف و در بازرسی از آن مقدار ۱۱ هزار و ۳۵۰ لیتر گازوئیل قاچاق در پوشش بار کشف کردند.

سردار محمدی‌با بیان اینکه کارشناسان ارزش این محموله قاچاق کشف شده را بالغ بر ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این خصوص یک متهم دستگیر و با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی و ضمن هماهنگی با شرکت نفت، سوخت قاچاق کشف شده به شرکت پخش فرآورده‌های نفتی تحویل داده شد.

وی با اشاره به این که مبارزه با قاچاق کالا اقدامی برای حفظ و استقرار امنیت اقتصادی کشور است، از عموم شهروندان خواست: برای مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی هرگونه اطلاعات و اخباری را در زمینه مسائل امنیتی و انتظامی به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

دستگیری سارقان حرفه‌ای خودرو در مراغه

فرمانده انتظامی شهرستان مراغه از دستگیری دو سارق حرفه‌ای خودرو و موتورسیکلت و کشف چهار دستگاه خودرو و موتورسیکلت سرقتی و اعتراف به ۸ فقره سرقت خودرو خبر داد. 

سرهنگ توحید فارسی در تشریح این خبر گفت: در پی چند فقره سرقت وسایل نقلیه در سطح شهرستان موضوع در دستور کار ماموران کلانتری ۱۱ این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: با تلاش بی‌وقفه شبانه‌روزی و گشت‌زنی‌های هدفمند و فنی ماموران کلانتری سرانجام دو سارق حرفه‌ای و سابقه‌ دار را در حین سرقت یک دستگاه خودرو سواری پراید دستگیر و برای بررسی بیشتر به مقر انتظامی دلالت شدند.

وی ادامه داد: متهمان در بازجویی‌های فنی به عمل آمده با مشاهده اسناد و مدارک به دست آمده و بازسازی صحنه تاکنون به ۸ فقره سرقت خودرو و موتور سیکلت در سطح شهر مراغه اعتراف کرد و از مخفیگاه آنان یک دستگاه خودرو سواری پراید و دو دستگاه موتورسیکلت سرقتی کشف و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

وی به همشهریان توصیه کرد: به هشدارهای پلیسی در راستای پیشگیری از سرقت که توسط کارشناسان انتظامی ارائه می‌شود توجه داشته و خودرو و موتورسیکلت خود را در مکان مطمئن پارک نموده و جهت پیشگیری از سرقت، خودرو خود را به تجهیزات ایمنی لازم از قبیل قفل مرکزی، دزدگیر، قفل پدال و قفل فرمان مجهز کنند تا امکان سرقت از سارقان سلب شود و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را به پلیس ۱۱۰ و تقدیر و پیشنهادات خود را به شماره تلفن ۱۹۷ گزارش نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.