استاندار ایلام گفت: تاکنون ۲ میلیون و ۴۵۰ هزار نفر تا این لحظه از مرز مهران متردد داشته ایم.

میزان مترددین از مرز مهران به ۲ میلیون و ۴۵۰ هزار نفر رسید

به گزارش قدس انلاین به نقل از فارس، حسن بهرام نیا استاندار ایلام، عصر امروز در نشست ستاد ویژه اربعین حسینی در مهران گفت: از ابتدای ماه صفر تاکنون یک میلیون و ۵۵۵ هزار نفر از مرز مهران تردد کردند و تعداد ۹۳۰ هزار نفر از زائران از طریق مرز مهران به کشور برگشتند.

وی افزود: علی‌رغم تبلیغاتی که صورت گرفته بود اما در مجموع تاکنون ۲ میلیون و ۴۵۰ هزار نفر تا این لحظه از مرز مهران متردد داشتیم، هم‌اکنون میزان خروج رو به کاهش و میزان ورودی به کشور از مرز مهران افزایشی است.

بهرام نیا تصریح کرد: اوج ورود به کشور از مرز مهران در ۲۴ ساعت آینده است، در مقام مقایسه با سال گذشته و در خروج از کشور از مرز مهران ۵ درصد و در ورود به کشور از مرز مهران ۷ درصد افزایش داشتیم.

وی عنوان کرد: عملکرد اعضای ستاد اربعین و کمیته‌های مرتبط با ستاد قابل تقدیر است و همه، پای‌کار بودند، از مجموعه نیروهای نظامی، انتظامی، امنیتی، بسیج، موکب‌داران، نیروهای امدادی، پزشکی، درمانی، رسانه‌ها، دستگاه‌های نظارتی، شهرداری‌ها و همه قدردانی می‌کنم.

استاندار ایلام افزود: این اربعین افتخاری برای مردم استان ایلام بود که سربلند از آن بیرون آمدند، مضافاً تاییدی بود بر صادق‌الوعده بودن دولت سیزدهم و سفری ارزان، راحت و بانشاط برای زائران فراهم شد و در گفت‌وگوهای جداگانه با زوار همه از توسعه‌ی زیرساخت‌ها ابراز رضایت کردند. 

بهرام نیا گفت: امسال نظم و انضباط خاصی در شهر مهران حاکم بود و عملکرد مجموعه‌ی ناجا در این رابطه قابل تقدیر است به گونه‌ای که مشکل ترافیک شهری امسال برطرف شد، یگان ویژه هم به خوبی ورود پیدا کرده و به خوبی مدیریت کردند.

استاندار ایلام عنوان کرد: ناوگان حمل‌ونقل استان و کشور هم به خوبی عمل کرد و چه در حوزه‌ی درون‌شهری، چه برون‌شهری و چه فرامرزی هیچ مشکلی وجود نداشت. جوان‌سیر ایثار هم به خوبی ظرفیت خود را پای کار آورده است و به وعده‌ی خود عمل کرد.

وی خاطرنشان کرد: همه‌ی دستگاه‌های اجرایی برای سه روز آینده برای بازگشت زوار پای‌کار باشند، مواکب و کمیته‌های ستاد اربعین تا سه روز بعد از اربعین باید خدمات‌رسانی به زوار را ادامه دهند.

بهرام نیا تصریح کرد:اتوبوس به اندازه‌ی کافی در پایانه‌ی برکت برای حمل و نقل زوار به شهرهای محل سکونت خود ذخیره شده است، عملیات حمل و نقل زوار و انتقال به شهرهای مقصد به خوبی انجام شده و روان بوده است.

استاندار ایلام عنوان کرد: امسال از ظرفیت تاکسی‌های اینترنتی در پایانه‌ی برکت برای جابه‌جایی زوار در مسیر برگشت استفاده می شود اما نرخ کرایه بر اساس مصوبه‌ی استان خواهد بود. نظارت بر نرخ کرایه‌ی تاکسی‌های اینترنتی باید تشدید شود.

وی گفت: در مسیرهای پرتردد مثل مهران به دهلران، گشت‌های پلیس‌راه حضوری پررنگ داشته باشند، مسیرهای منتهی به شهر مهران و در شهرهای ایلام، سرابله، ایوان و دهلران در بحث گشت‌های پلیس تقویت شوند.

بهرام نیا تصریح کرد: در اربعین امسال تعداد دو سردخانه بعد از میدان اربعین در مرز مهران راه‌اندازی شد، این سردخانه‌ها نقش مهمی در تامین و توزیع به موقع آب خنک برای زوار اربعین داشته است و با تأمین اعتبار از وزارت نفت این مهم میسر شد و از وزیر نفت قدردانی می‌کنم.

وی بیان داشت: مراسم معنوی و بزرگ و سنتی چمر در راستای تکریم از خدمات مواکب و مردم فردا (سه‌شنبه) در پایانه‌ی برکت برگزار می‌شود.

استاندار ایلام در پایان گفت: با توجه به نیاز قرارگاه عتبات عالیات در کربلا و نیاز مواکب به یخ، هماهنگی لازم در جهت تأمین و ارسال یخ به شهر کربلا انجام شد.

پایان پیام /

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.