عضو شورای عالی سیاسی یمن در سخنانی تاکید کرد که آمریکا عامل کاهش کمک‌های سازمان ملل به کشورش است.

الحوثی: کاهش کمک‌های سازمان ملل به یمن خواسته آمریکا است

به گزارش قدس انلاین به نقل از شبکه المسیره، «محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن و از رهبران جنبش انصارالله امروز با «کورین فلیشر» مدیر منطقه‌ای برنامه جهانی غذا در خاورمیانه و شمال آفریقا، درباره پیامدهای تصمیم این برنامه برای کاهش کمک های بشردوستانه به یمن گفت‌وگو کرد.

عضو شورای عالی سیاسی یمن در این باره تاکید کرد: تصمیم کاهش کمک‌ها به یمن سیاسی و به دستور دولت آمریکا است. این تصمیم در شرایطی اتخاذ شده است که یمن همچنان در نتیجه تجاوزات و محاصره‌ای که ۹ سال به طول انجامیده، متضرر شده و با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: سازوکار سازمان ملل برای مقابله با بحران انسانی در یمن که بدترین بحران انسانی در جهان بوده، ناکارآمد است.

الحوثی ائتلاف متجاوز را مسوول کامل همه بحران‌های انسانی اعلام کرد که یمن با آن مواجه است.

این اظهارات پس از آن بیان شد که برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل روز گذشته و در پی فشارهای آمریکا و در راستای تداوم اوضاع نابسامان معیشتی در یمن پس از ۹ سال جنگ، کمک‌های انسانی به این کشور را کاهش داد.

پیش از این شبکه المسیره به نقل از منابع ویژه اعلام کرده بود که برنامه جهانی غذا در روزهای اخیر از طرف‌های رسمی در صنعا خواست که تصمیم اخیرش مبنی بر کاهش کمک ها به یمن را امضا کنند.

این منابع گفته‌اند که پافشاری برنامه جهانی غذا برای دریافت امضا از طرف‌های رسمی با مخالفت رو به رو شد، زیرا این امر مشکوک است و معلوم نیست که چه کسانی از کاهش کمک‌ها به یمن سود می‌برند.

منابع ویژه اضافه کردند که این امر در پی فشارهای آمریکا برای افزایش مشکلات و رنج های مردم یمن انجام شد.

بر اساس این گزارش، کاهش کمک های برنامه جهانی غذا، نیم میلیون خانواده یمنی را که اغلب آنها زن و کودک هستند و از سوء تغذیه رنج می برند، از غذا محروم می کند.

بر اساس اعلام نهادهای بین المللی از جمله سازمان یونیسف(صندوق کودکان ملل متحد)، اوضاع فاجعه آمیز کودکان یمنی نیازمند افزایش تلاش ها برای ارائه کمک های اضطراری برای مقابله با این بحران و نجات جان میلیون ها کودک است.

نهادهای بین المللی اعلام کرده‌اند که ۱۱ میلیون کودک یمنی نیازمند حمایت و کمک فوری هستند و بیش از ۲ میلیون از این تعداد، از سوء تغذیه شدید رنج می برند.

مشکلات و رنج های کودکان یمنی، بخشی از رنج های همه اقشار جمعیت این کشور را به نمایش می گذارد که به خاطر جنگ و شرایط دشوار چند سال گذشته ایجاد شده ولی کودکان بیشترین قربانیان این وضعیت وخیم به شمار می روند که در این چند سال با مرگ، گرسنگی، آوارگی و بیماری دست و پنجه نرم کرده اند.

معلولیت‌های جسمی، روحی و مشکلات بهداشتی و بیماری های ناشی از کمبود غذا یا تغذیه غیر سالم، نبود سیستم درمانی، آب سالم و اوضاع بد اقتصادی از مشکلاتی است که دامنگیر همه اقشار ملت یمن و بویژه کودکان شده است.

گزارش های بین المللی همچنین از نیاز حدود ۲۲ میلیون شهروند یمنی به کمک های انسانی فوری خبر می دهد و بحران کنونی یمن را بزرگترین بحران کنونی جهان به شمار می آورد.

یمن بیش از هشت سال است که شاهد جنگ مستمر بین نیروهای مسلح و کمیته‌های مردمی یمن و نیروهای ائتلاف است که تبعات آن در ابعاد مختلف منعکس شده و بنا به گزارش سازمان ملل، به بدترین بحران انسانی در جهان تبدیل شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.