منابع آمریکایی و اروپایی ادعا می‌کنند که رهبر کره شمالی در ماه جاری میلادی به روسیه می‌رود و درباره امکان ارائه تسلیحات به این کشور برای استفاده در جنگ اوکراین رایزنی می‌کند.

نیویورک‌تایمز: کیم و پوتین در روسیه دیدار می‌کنند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، روزنامه «نیویورک تایمز»‌ شامگاه دوشنبه مدعی شد که «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی قصد دارد با سفر به روسیه، با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور این کشور دیدار داشته باشد.

این روزنامه به نقل از منابع مطلع آمریکایی و اروپایی ادعا کرد که رهبر کره شمالی در ماه جاری میلادی به روسیه می‌رود و درباره امکان ارائه تسلیحات به این کشور برای استفاده در جنگ اوکراین رایزنی می‌کند.

این منابع مدعی هستند که کیم احتمالاً با قطار زرهی از مبدأ پیونگ‌یانگ به «ولادی‌وستوک» در روسیه خواهد رفت و احتمالا همانجا با پوتین دیدار خواهد کرد.

به نوشته نیویورک‌تایمز، کاخ سفید هنوز به سوالات درباره احتمال سفر کیم به روسیه و دیدار با پوتین اظهار نظر نکرده است.

دولت آمریکا پیش از این در تلاش برای فضاسازی علیه کره شمالی و روسیه، هشدار داده بود که ممکن است پیونگ‌یانگ تسلیحات بیشتری در اختیار روسیه قرار دهد تا در جنگ علیه اوکراین استفاده شوند.

«جان کربی» هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید در تاریخ ۳۰ آگوست گفته بود که آمریکا نگران است که مذاکرات تسلیحاتی بین روسیه و کره شمالی به‌طور فعال پیش برود.

این ادعاها پس از آن مطرح شده که سازمان اطلاعات کره جنوبی روز دوشنبه مدعی شد که «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه در جریان سفری که به پیونگ‌یانگ داشت، پیشنهاد برگزاری رزمایش دریایی مشترک به کره شمالی داده بود. 

پیش از آن نیز رهبر کره شمالی در پیام تبریک روز روسیه به رئیس جمهور این کشور، ضمن اعلام حمایت کامل و همبستگی خود با مردم و دولت روسیه، بر آمادگی پیونگ‌یانگ برای تقویت بیشتر همکاری‌ها تاکید کرده بود.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.