مدیرکل اوقاف گیلان از قرائت زیارت اربعین در ۷۲ امامزاده استان خبر داد و گفت: پیاده روی جاماندگان اربعین به مقصد بقاع متبرکه در ۱۳ بخش و شهر استان گیلان انجام می‌شود.

قرائت زیارت اربعین در ۷۲ بقعه متبرکه گیلان

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام علیزاده اظهار کرد: ویژه برنامه‌های اربعین در راستای اجرای طرح «بصیرت عاشورایی» در دستورکار قرار دارد، طرح بصیرت عاشورایی در ۵۰۰ بقعه در سطح استان گیلان در حال اجراست.

وی افزود: همزمان با اربعین حسینی برنامه‌های این روز به‌ویژه قرائت زیارت اربعین به صورت خاص در ۷۲ امامزاده استان گیلان برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به اجرای برنامه در همه امامزادگان شاخص در روز اربعین بیان کرد: اطعام عزاداران، برپایی نماز جماعت و قرائت زیارت اربعین در این اماکن نیز برنامه ریزی شده است.

مدیرکل اوقاف گیلان تصریح کرد: در سال‌جاری نیز همچون سال‌های گذشته پیاده روی جاماندگان اربعین را در شهرهای استان گیلان خواهیم داشت که این پیاده روی به مقصد بقاع متبرکه در ۱۳ بخش و شهر استان گیلان انجام می‌شود.

علیزاده تصریح کرد: ویژه برنامه‌های روز اربعین و مراسم گرامیداشت شهادت امام رضا(ع) و امام حسن مجتبی(ع) و رحلت پیامبر اکرم(ص) در امتداد طرح بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه گیلان است که از ۲۸ تیرماه امسال آغاز شده است.

وی با بیان اینکه ۱۳ بقعه متبرکه از بقاع مجری طرح در گیلان سطح یک، ۱۸ بقعه سطح دو و ۴۶۹ بقعه متبرکه در سطح سه هستند، اضافه کرد: در بقاع سطح یک مجری طرح همه برنامه‌های ابلاغی طرح بصیرت عاشورایی به صورت ۱۰۰ در صد برگزار می‌گردد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از مشارکت ۴۵۱ مبلغ و روحانی در برگزاری بصیرت عاشورایی در گیلان خبر داد و افزود: ۳۰ نفر از این مبلغان اعزامی از قم و ۴۲۱ روحانی بومی استان هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.