شاخص کل بورس تا به این لحظه با اصلاح نزدیک به ۷۰۰ واحدی همراه شده است.

اصلاح ۶۹۸ واحدی شاخص کل بورس/ تعادل در نمادهای متوسط بازار

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، شاخص کل بورس تا به این لحظه با اصلاح نزدیک به ۱۰۰۰ واحدی روبرو شده است.

این اصلاح در حالی است که شاخص کل هم وزن با رشد ۷۷۰ واحدی مواجه شده و به تعبیری نمادهای متوسط وضعیت بهتری دارند.

ارزش معاملات خرد عدد ۳,۵۸۵ میلیارد تومان را به ثبت رسانده است که نسبت به مدت زمان مشابه در میانگین هفتگی، ۲۷% و نسبت به مدت زمان مشابه در میانگین ماهانه ۳۳% کاهش داشته است.

در یک هفته گذشته برآیند معاملات در بازار سهام، خروج نقدینگی حقیقی (فروش حقیقی به حقوقی) به ارزش ۱,۲۶۷ میلیارد تومان را نشان می‌دهد. امروز نیز روند خروج نقدینگی حقیقی برای چهارمین روز متوالی با ثبت رقم ۸۱ میلیارد تومان همچنان ادامه دارد. در یک هفته گذشته بر شدت خروج هم نسبت به میانگین ماهانه افزوده شده است.

برآیند معاملات صندوق‌های درآمد ثابت نیز در یک هفته گذشته حاکی از ۱۷۰ میلیارد تومان خروج نقدینگی حقیقی از این صندوق‌ها است. خروج نقدینگی از این صندوق می‌تواند نکته مثبتی برای بازار سهام باشد. امروز نیز روند خروج نقدینگی حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت با ثبت رقم ۷۴ میلیارد تومان همچنان ادامه دارد. این درحالی است که در یک هفته گذشته شیب خروج از این صندوق‌ها نسبت به میانگین ماهانه در حال کاهش است.

ارزش صف‌های خرید ۲۶۱ میلیارد تومان است که نسبت به میانگین هفتگی ۸۷ میلیارد تومان افزایش داشته است.

از سوی دیگر ارزش صف‌های فروش با کاهش ۱۰۷ میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی، در محدوده ۱۹۱ میلیارد تومان قرار دارد.

بیشترین ارزش معاملات را گروه خودرویی با ثبت رقم ۴۴۵ میلیارد تومان (۰.۸ برابر میانگین هفتگی) به خود اختصاص داده است. پس از آن گروه‌های سرمایه گذاری‌ها با ارزش معاملات ۳۲۲ میلیارد تومان (۱ برابر میانگین هفتگی) و شیمیایی با ارزش معاملات ۳۱۲ میلیارد تومان (۰.۷ برابر میانگین هفتگی) قرار دارند.

گروه رایانه با ارزش معاملات ۶۵ میلیارد تومان (۱.۳ برابر میانگین هفتگی) بیشترین ارزش معاملات را نسب به میانگین هفتگی داشته است. پس از آن گروه کاشی و سرامیک با ارزش معاملات ۱۹ میلیارد تومان (۱.۳ برابر میانگین هفتگی) و گروه خدمات فنی با ارزش معاملات ۱۴ میلیارد تومان (۱.۳ برابر میانگین هفتگی) قرار دارند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.