مدیرعامل آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: با اقدامات انجام شده از سال گذشته تاکنون ۴۵۲ شهر و روستا از تنش آبی خارج شده‌اند.

خروج ۴۵۲ شهر و روستا از تنش آب شرب در خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان به نقل از آب و فاضلاب خراسان رضوی، حسین امامی به تبعات کاهش بارش‌ها بر منابع آب زیر زمینی به عنوان مهمترین تامین کننده آب شرب ۹۱ شهر و دو هزار و۹۰۷ روستا در استان اشاره کرد و اظهار کرد: در حالی که این شرایط باعث فشار مضاعف بر بیش از چهار هزار منبع تامین آب شرب است، با اقدامات انجام شده از سال گذشته تاکنون ۴۵۲ شهر و روستا از تنش آبی خارج شده‌اند.

مدیرعامل آب و فاضلاب خراسان رضوی افزایش عمق چاه به بیش از ۳۰۰ متر، خشک شدن قنات‌ها و چشمه‌ها و افت سفره‌های آب زیر زمینی در بسیاری از شهر ها و روستاهای استان را یادآور شد و از شناسایی هزار و ۲۸۳ روستای مواجه با مشکل تامین آب کمی و کیفی در این استان خبر داد و گفت: از این تعداد ۸۶۰ روستا در وضعیت قرمز، ۱۹۴ روستا در شرایط نارنجی و ۲۲۹ روستا هم در وضعیت زرد قرار دارند.

وی افزود: آبفا استان برنامه‌های متفاوتی را برای رفع مشکل تامین آب مناطق روستایی تدارک دیده است که نیازمند ۱۱ هزار و ۲۱۶ میلیارد ریال اعتبار است.

امامی این برنامه‌ها را حفر و تجهیز ۲۵۹حلقه چاه، اصلاح ۷۰۳ کیلومتر شبکه توزیع و خط انتقال، ساخت ۱۸ باب ایستگاه پمپاژ، ۴۶ هزار متر مکعب مخزن و شش ایستگاه تصفیه آب اعلام کرد و افزود: آبفا خراسان رضوی تمام ظرفیت‌های خود را برای ارائه خدمات پایدار به روستاه بکار گرفته است تا مشکلات تامین اب روستائیان به حداقل برسد.

مدیرعامل آب و فاضلاب خراسان رضوی یکی ازعوامل تاثیرگذار در کمبود آب شرب روستایی را استفاده از شرب برای دام برشمرد که به یک چالش در این حوزه تبدیل شده است.

به گفته وی ۶۲۳ در این استان با تانکر سیار آبرسانی می‌شوند که در قالب فاز دوم طرح محرومیت‌زدایی با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) طی مدت سه سال از تنش آبی خارج می‌شوند.

امامی تاکید کرد: با همراهی مشترکان و رعایت مدیریت مصرف، پیک مصرف تابستان امسال پشت سرگذاشته شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.