رییس اتاق اصناف مرکز البرز گفت: در اجرای طرح نظارت بر عملکرد مشاوران املاک در این استان، طی یک ماه گذشته ۲۷ واحد صنفی متخلف خرید و فروش املاک در این استان پلمب شد.

پلمب ۲۷ واحد صنفی متخلف خرید و فروش املاک درالبرز

به گزارش قدس آنلاین، مهدی سیاهوشی اظهار کرد: در اجرای طرح پایش و ساماندهی واحدهای صنفی مشاور املاک طی این مدت ۱۱۱ واحد توسط کارشناسان اتحادیه و بازرسان اتاق اصناف استان البرز بازرسی شد که ۳۸ واحد به دلیل شکایت مردمی به بازرسی اتاق اصناف البرز معرفی شدند.

وی اضافه کرد : در این مدت پرونده ۱۴واحد متخلف در این استان به تعزیرات حکومتی ارجاع شده و ۳۰ واحد متخلف نیز تذکر دریافت کردند.

رییس اتاق اصناف مرکز البرز گفت: در اجرای این طرح، صلاحیت تخصصی افراد شاغل در واحد صنفی، اعتبار قانونی پروانه کسب، نصب نرخ نامه جدید اتحادیه در محل رویت مشتریان، قراردادهای تحویل شده به مشتریان مورد ارزیابی قرار گرفته است.

سیاهوشی گفت: هرگونه دریافت وجه بابت ارائه کد رهگیری از سوی مشاوران املاک در این استان غیرقانونی است و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: مشاورین املاک موظف به دریافت کدرهگیری بوده و مالک و مستاجر، خریدار و فروشنده بهتر است قرارداد هولوگرام دار (برچسب تمام نگار) که در سامانه ثبت شده و دارای کد رهگیری باشد را از مشاورین املاک درخواست کنند.

وی اضافه کرد: دریافت کد رهگیری رایگان است و هزینه ای بابت کد رهگیری از طرفین دریافت نخواهد شد فقط ۹درصد مالیات ارزش افزوده طرفین معامله به حساب دارایی پرداخت می‌کنند.

رییس بازرسی و نظارت اتاق اصناف مرکز البرز گفت: براین اساس برای انجام هر گونه معامله ملکی از قبیل خرید و فروش، یا رهن و اجاره در بنگاه ها ۲ طرف معامله حاضر شده و با اعلام مشخصات ملک مورد نظر و دو طرف معامله این شرایط توسط بنگاه معاملاتی از طریق اینترنت در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور ثبت می شود.

وی از مردم خواست چنانچه مشاوران املاکی بابت ارائه کد رهگیری مبلغی از آنها دریافت کرده اند می توانند به اداره نظارت و بازرسی اتاق اصناف مرکز البرز مراجعه و یا با شماره تلفن ۳۶۱۱۷ اطلاع رسانی کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.