پس از آنکه رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به کمیته‌های مجلس نمایندگان دستور داد تا تحقیقات رسمی برای استیضاح بایدن را آغاز کنند،‌کمپین بایدن او را متهم کرد که به‌ عنوان «ابر جایگزین» کمپین رئیس‌جمهور سابق، ترامپ عمل می‌کند.

سخنگوی بایدن: مجلس نمایندگان بخشی از کمپین انتخاباتی ترامپ شده است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، پولیتیکو نوشت: دونالد ترامپ در پشت صحنه از تلاش مجلس نمایندگان برای استیضاح جو بایدن حمایت می‌کند.

به نوشته این نشریه، رئیس جمهور سابق هر هفته با الیز استفانیک، رئیس کنفرانس جمهوریخواهان مجلس نمایندگان، که اولین عضو رهبری جمهوری خواهان بود که از استیضاح حمایت کرد، صحبت می‌کرد. استفانیک از متحدان دیرینه ترامپ است. یکشنبه شب، ترامپ در باشگاه گلف خود در بدمینستر، نیوجرسی، با نماینده مجلس نمایندگان مارجوری تیلور گرین (R-Ga.)، متحد ترامپ و مک کارتی شام خورد. به گفته یکی از آشنایان این گفتگو که نخواست نامش فاش شود، در این گردهمایی موضوع استیضاح بایدن مطرح شد.

عمار موسی، سخنگوی ستاد انتخاباتی بایدن در بیانیه‌ای گفت: در حالی که دونالد ترامپ درخواست‌های خود را برای تحقیقات بی اساس استیضاح افزایش داده، کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان با تبدیل مجلس به بازوی کمپین ریاست جمهوری، نقش خود را به عنوان جانشین فوق العاده کمپین ترامپ برجسته کرد. 

موسی افزود: 11 روز پیش، مک کارتی به صراحت گفت که بدون برگزاری رأی گیری در مجلس نمایندگان، تحقیقات استیضاح را پیش نخواهد برد. از آن زمان چه چیزهایی تغییر کرده است؟

موسی گفت: «در حالی که جمهوری‌خواهان تمام وقت خود را صرف حمله به رئیس‌جمهور بایدن و خانواده‌اش می‌کنند، رئیس‌جمهور هر روز برای بهتر کردن زندگی خانواده‌های آمریکایی در سراسر کشور تلاش می‌کند. رئیس‌جمهور بایدن روی مسائلی که برای  مردم عادی آمریکا در زندگی روزمره  اهمیت دارد - کاهش هزینه‌ها، رشد اقتصاد، ایمن‌سازی جوامع ما، و محافظت از امنیت اجتماعی و مراقبت‌های پزشکی - تمرکز خواهد کرد، او تلاش می‌کند کشور را متحد کند، نه اینکه ما را بیشتر از این تقسیم کند.

کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفته است: بایدن بر «فرهنگ فساد» نظارت داشت. جمهوری‌خواهان ادعاهای جدی و معتبری را در مورد رفتار رئیس جمهور بایدن کشف کرده‌اند. در مجموع، این اتهامات تصویری از فرهنگ فساد را ترسیم می‌کند.

در چند ماه گذشته، کمیته نظارت مجلس نمایندگان و کمیته قضایی مجلس نمایندگان که تحت کنترل جمهوری خواهان اداره می‌شود، شواهدی را منتشر کردند که نشان می‌دهد بایدن و خانواده‌اش حدود ۲۰ میلیون دلار از شرکای تجاری پسرش هانتر در اوکراین، چین، روسیه و قزاقستان از طریق شرکت‌های وابسته دریافت کرده‌اند.

مک کارتی گفت ۱۵۰ مورد از این تراکنش‌ها توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا به عنوان "مشکوک" علامت گذاری شده است.

به گفته کمیته نظارت، بایدن در سال ۲۰۱۵ از نفوذ خود به عنوان معاون رئیس جمهور استفاده کرد تا یک دادستان اوکراینی به نام ویکتور شوکین به دلیل تحقیق در مورد بوریسما، یک شرکت انرژی که هانتر در آن زمان برای آن کار می‌کرد، اخراج شود. در حالیکه بایدن در سال ۲۰۱۸ اعتراف کرد که از کمک‌های آمریکا به عنوان اهرمی برای اخراج دادستان استفاده کرده، در طول مبارزات انتخاباتی ۲۰۲۰ خود ادعا کرد که هرگز با هانتر درباره کارش در بوریسما صحبت نکرده است. به گفته این کمیته، با این حال، بایدن در حداقل ۲۰ جلسه بوریسما با مشتریانش، با پسرش تماس گرفت و شرکت از این تماس‌ها برای نشان دادن روابط خود با واشنگتن استفاده کرد. در یکی از این تماس‌ها، هانتر ظاهراً از پدرش خواسته است که از اخراج شوکین اطمینان حاصل کند.

مک کارتی با اشاره به توافقی که اوایل تابستان امسال توسط وزارت دادگستری به هانتر بایدن ارائه شد، گفت: «به‌رغم این اتهامات جدی، به نظر می‌رسد که دولت بایدن با خانواده رئیس‌جمهور رفتار ویژه‌ای داشته است.»

در ازای اینکه دولت تحقیقات خود را در این مورد کنار بگذارد که آیا هانتر به عنوان یک عامل خارجی غیرقانونی عمل کرده است یا نه، پسر بایدن به دو اتهام مالیاتی و یک جرم مرتبط با سلاح گرم اعتراف کرد.

اعلام مک کارتی اولین گام در مسیر طولانی به سمت استیضاح احتمالی بایدن است. پس از بررسی کمیسیون‌های نظارت، قوه قضائیه و راه‌اندازی مجلس، این هیئت‌ها تصمیم خواهند گرفت که آیا موارد استیضاح رئیس‌جمهور را مطرح کنند یا خیر. اگر مجلس نمایندگان سپس به تصویب مواد رای دهد، محاکمه در سنا آغاز می‌شود، جایی که برای محکوم کردن و برکناری رئیس‌جمهور به اکثریت دو سوم نیاز است. دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا دو بار استیضاح شد. یک بار به اتهام تحت فشار قرار دادن ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین برای تحقیق در مورد فعالیت‌های خانواده بایدن در اوکراین، و بار دوم به اتهام تحریک شورش در ۶ ژانویه ۲۰۲۱ در ساختمان کنگره. ترامپ هر دو بار توسط سنا تبرئه شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.