رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران و وزش باد شدید در ارتفاعات برخی نقاط کشور طی تعطیلات جاری خبر داد.

پاییز پربارشی در راه است/ بارش باران و وزش باد شدید در ارتفاعات کشور

به گزارش قدس انلاین به نقل از ایسنا؛ صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور در تعطیلات اظهار کرد: طی روزهای پنجشنبه تا شنبه (۲۳ تا ۲۵ شهریور) با فعالیت موج بارشی در ارتفاعات شمال غرب، ارتفاعات البرز به‌ویژه مناطق مشرف به دامنه‌های شمالی و تا حدی ارتفاعات شمال شرق به تناوب بارش و افزایش سرعت وزش باد، احتمال رعدوبرق، ابرناکی و مه‌آلودگی در مناطق مذکور موجب کاهش دید افقی و عمودی می‌شود و احتمال انحراف از مسیرهای پیمایش وجود دارد بنابراین به همراه داشتن تجهیزات مسیریابی مناسب توصیه می‌شود.  

وی افزود: افزایش سرعت باد در قله‌ها و خط الرأس‌های مرتفع بیش از ٣٠٠٠ متر خطر سقوط کوهنوردان در این مناطق را افزایش می‌دهد. با توجه به سرمایش در نیمه‌شمالی کشور و وزش باد شدید شرایط برای تشدید سوزباد مهیا است.   

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا برای مناطق مرتفع و قله‌های بالاتر از ٣٥۰٠ متر در بخش‌های شمالی کشور، به جهت پرهیز از سرمازدگی شبانه، تجهیزات گرمایشی به‌ویژه برای شب‌مانی به همراه داشته باشید. 

وی ادامه داد: در بخش‌هایی از ارتفاعات جنوب کرمان، شمال هرمزگان و بخش‌هایی از ارتفاعات فارس برای ساعات بعدازظهر افزایش ابر، افزایش سرعت باد، رگبار و رعدوبرق و احتمال تگرگ مورد انتظار است. در این روزها به تغییر شرایط باد و افزایش تراکم ابر همچنین رشد عمودی ابرها توجه شود. 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در ادامه گفت: در سایر مناطق کشور وزش باد و  گاهی وزش باد شدید مهمترین پدیده جوی است. 

وی گفت: روزهای پنجشنبه و جمعه (۲۳ و ۲۴ شهریورماه) در استان‌های گیلان، مازندران، برخی نقاط گلستان، اردبیل، شمال استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، ارتفاعات البرز مرکزی بارندگی، رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه شدت بارش در این دو روز در استان گیلان است، تصریح کرد: روز شنبه (۲۵ شهریور) استان‌های ساحلی خزر و اردبیل بارش پراکنده و در ارتفاعات جنوب کرمان رگبار پراکنده و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود. مجددا روزهای یکشنبه و دوشنبه (۲۶ و ۲۷ شهریور) در استان‌های ساحلی خزر، اردبیل، شمال استان‌های آذربایجان شرقی و غربی و ارتفاعات البرز مرکزی بارش رخ خواهد داد. 

ضیاییان تاکید کرد: در پنج روز آینده دریای خزر و روزهای جمعه و شنبه (۲۴ و ۲۵ شهریور) غرب خلیج فارس مواج خواهد بود. همچنین روز پنجشنبه (۲۳ شهریور) در منطقه زابل و جمعه و شنبه (۲۴ و ۲۵ شهریور) در جنوب غرب کشور وزش باد شدید و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود. 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده بیان کرد: آسمان تهران فردا (۲۴شهریور ماه) صاف و از بعد از ظهر افزایش باد با حداقل دمای ۲۰ و حداکثر دمای ۳۲ درجه سانتیگراد و طی ‌ شنبه (۲۵ شهریور ماه) صاف و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۰ و حداکثر دمای ۳۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

وی در پایان گفت: طی امروز و فردا ( ۲۳ و ۲۴ شهریورماه) اهواز با دمای ۴۷ و ۴۵ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۹ و ۸ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی ارتفاعات تهران طی تعطیلات جاری تصریح کرد: وضعیت جوی تهرای آسمان صاف تا نیمه‌ابری، وزش باد به‌ویژه برای ساعات بعدازظهر و گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.