مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به وقوع بارش‌های ‌پراکنده در برخی استان‌های کشور، از کاهش دما در بخش‌هایی از شمال و شرق کشور تا آخر هفته و وزش باد شدید در برخی نقاط خبر داد.

کاهش دما در شمال و شرق کشور

به گزارش قدس آنلاین، صادق ضیاییان اظهارکرد: امروز (۱۶ شهریور) به‌تدریج با نفوذ جریانات مرطوب شمالی به سواحل دریای خزر در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان همچنین در شمال و شرق آذربایجان شرقی، ارتفاعات شمال زنجان و قزوین و در اواخر وقت در خراسان شمالی بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید انتظار می‌رود. در ساعات بعدازظهر نیز در ارتفاعات جنوب فارس و غرب هرمزگان افزایش ابر و رگبار ‌پراکنده رخ می‌دهد که این شرایط جوی تا فردا (۱۷ شهریور) ادامه خواهد داشت.  

وی افزود: طی این دو روز شدت بارش در گیلان و شرق اردبیل خواهد بود و ضمن مواج بودن دریای خزر، کاهش دمای ۳ تا ‌۵ درجه‌ای در سواحل شمالی دور از انتظار نیست.

به گفته مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، ‌پنجشنبه (۱۸ شهریور) بارش در ارتفاعات شمال زنجان، گیلان، مازندران و گلستان ‌پیش‌بینی می‌شود و روز جمعه (۱۹ شهریور) تنها در مازندران و گلستان بارش ‌پراکنده و خفیف رخ می‌دهد. طی این دو روز در شمال شرق و شرق کشور نیز کاهش نسبی دما و وزش باد شدید انتظار می‌رود.

ضیاییان با بیان اینکه شنبه و یکشنبه (۲۰ و ۲۱ شهریور) در غالب مناطق کشور آسمان صاف و آرام خواهد بود، خاطرنشان کرد: افزایش نسبی دما طی این مدت در سواحل دریای خزر رخ خواهد داد.

وی همچنین گفت: از امروز تا ‌پنجشنبه (۱۶ تا ۱۸ شهریور) در نوار شرقی کشور وزش باد شدید ‌پدیده حاکم است که در شرق خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان در بعضی ساعات همراه با خیزش گرد و خاک است همچنین طی امروز و فردا (۱۶ و ۱۷ شهریور) در جنوب سمنان، ‌جنوب تهران، البرز و قم وزش باد شدید گاهی همراه با گرد و خاک ‌پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۱۷ شهریور) صاف و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۳ درجه سانتیگراد و پنجشنبه (۱۸ شهریور) نیز صاف و در اواسط روز همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۶ و ۱۷ شهریور) اهواز با بالاترین دمای ۴۸ و ۴۶ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل با بیشینه دمای ۱۹ و ۱۷ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان‌های کشور هستند.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.