رویترز مدعی شد که وزیر دفاع چین که بیش از دو هفته از چشم انظار دور است، به اتهام فساد مالی تحت تحقیقات قرار دارد.

ادعای رویترز: وزیر دفاع ناپدیدشدهِ چین، در بازداشت به‌سر می‌برد

به گزارش قدس انلاین به نقل از مهر، رویترز به نقل از ۱۰ منبع آگاه مدعی شده است که لی شانگ‌فو، وزیر دفاع چین که بیش از دو هفته در انظار دیده نشده است، در ارتباط با خریداری تجهیزات نظامی در بازداشت بوده و تحت تحقیقات قرار دارد.

به گفته یک مقام امنیتی منطقه‌ای و سه فردی که با ارتش چین تماس مستقیم دارند، شانگ‌فو به دلیل خریداری تجهیزات نظامی تحت بازجویی است اما رویترز به جزئیاتی درباره نوع تجهیزات خریداری‌شده اشاره نکرده است.

همچنین به گفته دو منبع آگاه دیگر، هشت مقام ارشد واحد خرید ارتش چین که از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۲ تحت فرماندهی شانگ‌فو بودند نیز تحت تحقیقات قرار دارند.

این دو منبع مدعی شدند که یک کمیسیون بازرسی انضباطی قدرتمند، تحقیقات درباره شانگ‌فو که در ماه مارس به عنوان وزیر دفاع چین منصوب شد و هشت نفر دیگر را انجام می‌دهد.

یکی از سخنگویان وزارت خارجه چین امروز به خبرنگاران گفت که او از شرایط اطلاعی ندارد. شورای کشور و وزارت دفاع چین نیز واکنشی نشان نداده‌اند.

فایننشال‌تایمز نیز امروز به نقل از مقامات آمریکا نوشت که دولت واشنگتن بر این باور است که شانگ‌فو تحت تحقیقات قرار دارد. وال‌استریت‌ژورنال به نقل از یک مراجع تصمیم‌گیرنده چینی نوشت که او هفته گذشته برای بازجویی بازداشت شد.

رام امانوئل، سفیر آمریکا در ژاپن با طرح پرسشی در شبکه اجتماعی توییتر (ایکس) نوشت که «آیا شانگ‌فو در بازداشت است؟»

شانگ‌فو آخرین بار ۲۹ آگوست در پکن در جریان یک سخنرانی مهم در مجمع امنیتی با کشورهای آفریقایی دیده شد. او اوایل همان ماه نیز به روسیه و بلاروس سفر کرد.

یکی از سخنگویان وزارت دفاع چین ماه گذشته درباره غیبت شانگ‌فو و دو تن دیگر از مقامات ارشد پیشین ارتش این کشور، گفت که «آستانه تحمل ارتش در موضوع فساد صفر و تسامح‌ناپذیر است.»

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.