یکی از ژنرال‌های برجسته روسیه که به دنبال شورش ناکام گروه واگنر در روسیه در ژوئن سال جاری میلادی در انظار عموم دیده نشده بود، مجددا در الجزایر مشاهده شد.

ژنرال روس نزدیک به گروه واگنر در الجزایر مجددا دیده شد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ژنرال سرگئی سوروویکین با نام مستعار «ژنرال آرماگدون» در اوت سال جاری میلادی یعنی دو ماه پس از تلاش گروه واگنر برای سرنگون کردن فرماندهی ارتش روسیه، از سمت خود به عنوان فرمانده نیروی هوافضای روسیه برکنار شد.

ژنرال سوروویکین که یکی از فرماندهان برجسته حمله روسیه به اوکرین بود، به عنوان میانجی‌گری میان ارتش روسیه و گروه واگنر فعالیت می‌کرد.

ژنرال سوروویکین در تصاویر منتشر شده توسط صفحه فیس‌بوک مسجد جامع «مسجد بن بادیس» شهر بوهران الجزایر مشاهده شد.

در این تصاویر ژنرال سوروویکین در کنار افسران روسی که یونیفورم نظامی به تن داشتند و همچنین «ابو عبدالله زبار»، امام مسجد جامع شهر بوهران به چشم می‌خورد.

در توضیح یکی از این تصاویر آمده است: یک هیئت عالی‌رتبه از روسیه از مسجد عبدالحمید بن بادیس دیدار کرده و امام این مسجد جامع شهر بوهران از این هیئت استقبال کرد.

هدف این سفر اعلام نشده و مسکو هیچ بیانیه رسمی در این باره منتشر نکرده است.

پس از ناپدید شدن ژنرال سوروویکین از انظار عمومی به دنبال شورش ناکام گروه واگنر در ژوئن سال جاری میلادی، گمانه‌زنی‌ها درباره محل اختفای وی زیاد شد.

ژنرال سوروویکین در جریان شورش ناکام ۲۴ ساعته گروه واگنر در پیامی ویدئویی گفته بود: ما هم خون هستیم. ما مبارز هستیم. از شما می‌خواهم این شورش را متوقف کنید. پیش از آنکه خیلی دیر شود، باید از دستورات و خواست رئیس جمهور منتخب روسیه پیروی و تبعیت کنید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.