وب‌سایت پولیتیکو امروز دوشنبه به نقل از نماینده تجاری اوکراین گزارش داد که کی‌یف قصد دارد از لهستان، مجارستان و اسلواکی به دلیل ممنوع کردن محصولات کشاورزی اوکراین شکایت کند.

اوکراین از لهستان، مجارستان و اسلواکی شکایت می‌کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، تاراس کاچکا، نماینده تجاری اوکراین گفت که اگر ورشو اقدامات خود را کنار نگذارد، اوکراین هم می‌تواند تدابیر متقابلی را علیه لهستان اعمال کند.

پولیتیکو به نقل از او گزارش داد: ما مجبور خواهیم شد تا با محصولات دیگر تلافی کنیم و واردات میوه و سبزیجات از لهستان را ممنوع خواهیم کرد.

لهستان، اسلواکی و مجارستان که با اوکراین همسایه هستند، در پی تصمیم کمیسیون اروپا برای تمدید نکردن ممنوعیتی که اتحادیه اروپا بر انتقال غلات اوکراین به پنج کشور همسایه با کی‌یف اعمال کرده بود، به صورت انفرادی واردات این غلات را ممنوع کردند.

به گزارش رویترز، اوکراین تا پیش از شروع حمله سال ۲۰۲۲ روسیه، یکی از صادرکنندگان برتر غلات جهان به شمار می‌رفت تا اینکه در پی این حمله، ظرفیتش برای ارسال محصولات کشاورزی به بازارهای جهانی کاهش یافت. کشاورزان اوکراینی از زمان شروع جنگ در این کشور برای صادرات غلات خود به کشورهای همسایه متکی بوده‌اند چون دیگر قادر به استفاده از مسیرهای ترجیحی ارسال غلات از طریق بنادر دریای سیاه نبودند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.