دبیر ستاد ملی مقابله با پدیده گرد و غبار گفت: تخصیص هزار میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته برای کنترل گرد و غبار سرخس خراسان رضوی، منوط به اتمام مطالعات منابع طبیعی در این شهرستان است.

تخصیص هزار میلیارد ریال اعتبار منوط به اتمام مطالعات منابع طبیعی در سرخس است

به گزارش قدس خراسان، علی محمد طهماسبی روز سه شنبه در حاشیه سفر به مشهد و پیگیری امور مربوط به کنترل پدیده گرد و غبار در خراسان رضوی اظهار کرد: تخصیص این اعتبارات توسط شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب منوط شده به انجام مطالعات که اکنون انجام آن توسط اداره کل منابع طبیعی باید به پایان برسد.

دبیر ستاد ملی مقابله با پدیده گرد و غبار ادامه داد: این میزان اعتبار بر اساس تصمیمات اخذ شده در کارگروه زیربنایی خراسان رضوی به صورت ویژه برای شهرستان سرخس و با هدف حل معضل گرد و غبار تامین و اختصاص خواهد یافت.

وی گفت: معضل گرد و غبار در شهرستان سرخس به صورت ویژه در حال پیگیری است و از مهلت سه ماهه دستگاه‌های مسئول در این زمینه یک ماه گذشته و اقدامات لازم بجز انجام برخی مطالعات هنوز به سرانجامی نرسیده است.

طهماسبی در خصوص شیوه‌نامه ملاحظات زیست محیطی معادن از منظر گرد و غبار نیز تاکید کرد و گفت: این شیوه نامه که یکسال از ابلاغ آن می‌گذرد به جد لازم الاجراست و کلیه تمدید مجوز معادن، توسعه و غیره باید در این غالب انجام شود.

دبیر ستاد ملی مقابله با پدیده گرد و غبار بیان کرد: این شیوه‌نامه به عنوان مثال در منطقه سنگان شهرستان خواف نیز باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی افزود: صنایع تولید کننده غبار باید اقدام به نصب دستگاه جلوگیری از آن کنند تا هم برای پرسنل معادن و هم برای محیط زیست و زیست انسانی شاهد ایجاد آلودگی کمتر باشیم.

طهماسبی با بیان اینکه ایران در شرایط جغرافیایی و اقلیمی خاص قرار دارد و ۸۵ درصد کشور دارای اقلیم خشک و نیمه خشک است، بیان کرد: علاوه بر تاثیرات خشکسالی، بهره برداری های اشتباه موجب تشدید عوارض اقلیمی و خشکسالی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.