۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۵
کد خبر: 916428

مقامات آمریکایی یک شهروند روس را به اتهام صادرات غیرقانونی لوازم الکترونیکی به روسیه دستگیر کردند.

آمریکا یک شهروند روس را دستگیر کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، وزارت دادگستری آمریکا با صدور بیانیه‌ای در وبگاه رسمی خود از دستگیری ماکسیم مارچنکو به اتهام خرید و صادرات غیرقانونی قطعات میکروالکترونیک با کاربرد دوگانه و رساندن این قطعات به کاربران نهایی در روسیه برای استفاده در مصارف نظامی خبر دادند.

دامیان ویلیامز دادستان ایالات متحده در این بیانیه خاطرنشان کرد: مارچنکو در یک شبکه تدارکات غیرقانونی شرکت داشت که زمینه رساندن این قطعات میکروالکترونیک با کاربرد دوگانه را با استفاده از شرکت‌های صوری و سایر اقدامات غیرقانونی، به کاربر نهایی در روسیه فراهم کرده است.

در این بیانیه آمده است: قطعات میکروالکترونیکی که به طور غیرقانونی توسط مارچنکو برای کاربر نهایی در روسیه ارسال می‌شد، قابلیت استفاده در تولید تجهیزاتی مانند تفنگ، عینک دید در شب، اپتیک حرارتی و سیستم‌های تسلیحاتی را دارد.

بر اساس این بیانیه، مارچنکو و سایر اعضای این شبکه از شرکت‌های صوری مستقر در هنگ‌کنگ (که آن شرکت‌ها نیز عمدتاً توسط مارچنکو اداره می‌شوند) استفاده کردند تا این واقعیت را پنهان کنند که پرداخت هزینه این قطعات میکروالکترونیکی از روسیه انجام می‌شده است.

این بیانیه می‌افزاید: مارچنکو در طول دوره‌ای که از ماه مه ۲۰۲۲ شروع و تا آگوست ۲۰۲۳ ادامه داشت، در مجموع قطعات میکروالکترونیکی با کاربرد دوگانه به ارزش بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار دلار را با استفاده از شرکت‌های صوری خود در هنگ‌کنگ به روسیه صادر کرده و به دست کاربران نهایی در این کشور رسانده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.