۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۱
کد خبر: 916455

مقامات نظامی ارتش آمریکا اعلام کردند که لاشه جنگنده اف-۳۵ گم‌شده را در نزدیکی پایگاه هوایی چارلستون پیدا کردند.

جنگنده گم‌شده ارتش آمریکا پیدا شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، وب‌سایت شبکه «ان‌بی‌سی‌نیوز» به نقل از مقامات نظامی ارتش آمریکا اعلام کرد که پس از ساعت‌ها جست‌وجو سرانجام لاشه جنگنده اف‌۳۵ در نزدیکی پایگاه هوایی شهر چارلستون در ایالت کارولینای جنوبی پیدا شد.

پایگاه هوایی چارلستون با انتشار بیانیه‌ای بدون ارائه جزئیات اعلام کرد: کارکنان پایگاه مشترک چارلستون و ایستگاه هوایی تفنگداران دریایی بوفورت، با هماهنگی نزدیک با مقامات محلی، توده‌ای از بقایای جنگنده (اف-۳۵) را در منطقه ویلیامزبورگ شناسایی کردند. این لاشه در شمال‌شرقی و دو ساعت دورتر از پایگاه هوایی چارلستون کشف شدند.

افزون بر این گفته می‌شود «اریک اسمیث»، فرمانده تفنگداران دریایی دستور توقف دو روزه برای تمام واحدهای هواپیمایی در داخل و خارج آمریکا را صادر کرده است.

به گفته مقامات نظامی این جنگنده رادارگریز هنگام خروج اضطراری خلبان بر روی حالت خودکار قرار داشته و پیش از سقوط مدتی در آسمان معلق بوده است.

دیروز دوشنبه رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند ارتش این کشور از مردم خواسته برای پیداکردن جنگنده اف ‌۳۵ به نیروهای ارتش کمک کنند. آن‌گونه که واشنگتن‌پست گزارش داده این جنگنده دیروز یکشنبه پس از آن گم شد که در جنوب ایالت کارولینای جنوبی دچار حادثه شده و خلبان مجبور به خروج اضطراری از آن شد.

مقامات ارتش به دلیل اصلی این حادثه اشاره نکرده‌اند، تنها اعلام کردند که این جنگنده «گم شده» و تیم‌های جستجو هم‌اکنون عملیات جستجوی خود را بر دو دریاچه در شمال شهر «چارلستون» متمرکز کرده‌اند.

پایگاه مشترک چارلستون با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر) ضمن درخواست کمک از مردم برای پیداکردن این جنگنده اعلام کرد که «تیم‌های واکنش اضطراری همچنان در تلاش برای یافتن جنگنده اف -۳۵ هستند.»

به نوشته نشریه تایم، این اولین بار نیست که این جنگنده رادارگریز و گران‌قیمت دچار حادثه می‌شود. براساس گزارش اداره حسابداری دولتی در سال ۲۰۱۸ یک جنگنده اف-۳۵ در شهرستان بوفورت در کارولینای جنوبی به علت نقصد در لوله‌های سوخت سقوط کرد. یک سال بعد نیز یک جنگنده رادارگریز اف-۳۵  در جریان رزمایشی در آسمان اقیانوس آرام سقوط کرد و به قعر دریا رفت؛ دولت ژاپن به جای اعلام مسائل فنی، علت حادثه را سرگردانی خلبان را اعلام کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.