سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تاکید کرد: ملت فلسطین که خون را در راه دفاع از مسجدالاقصی می دهد، اجازه نخواهد داد تا اشغالگران، قدس و مسجدالاقصی را مصادره کنند.

ملت فلسطین با خون خود از مسجدالاقصی حفاظت می‌کند/ مقاومت همواره آماده پاسخ به تجاوزگری است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، «محمد حماده» اظهار داشت: عربده کشی و افزایش تجاوزگرهای اشغالگران در سایه پشتیبانی آمریکا، سکوت اروپا، حمایت غرب و حرکت شتابان برخی رژیم های عربی برای برقراری ارتباط با صهیونیست‌ها صورت می‌گیرد.

سخنگوی حماس تصریح کرد: افزایش تجاوزهای اشغالگران به مسجدالاقصی و ساکنان قدس و رها کردن افسار شهرک نشین های صهیونیست برای فساد در مسجدالاقصی و انجام آداب و رسوم تلمودی در آن نشانه ادامه تلاش های اشغالگران برای یهودی سازی قدس و تقسیم مسجدالاقصی و حتی تخریب آن است.

وی اضافه کرد: برخی از رژیم های عربی به عادی سازی روابط خود با اشغالگران سرزمین فلسطین اقدام کردند و این عادی سازی بزرگترین انگیزه اشغالگران برای افزایش عربده کشی و تجاوز به مسجدالاقصی به شمار می رود.

حماده تصریح کرد: این موضوع نیازمند هم افزایی تلاش ها و یک برنامه ملی در مقابله با اشغالگران است و از این رو، هماهنگی امنیتی و بکارگیری مشت آهنین از سوی تشکیلات خودگردان، برای مقابله با مقاومت در کرانه باختری و قدس، تاثیر منفی بر مقاومت و مبارزه دارد و دشمن صهیونیستی را به تجاوزهای بیشتر تشویق می کند.

وی گفت: وظیفه کنونی امت های عربی و اسلامی این است که آشکارا صدای خود را در مخالفت و محکوم کردن عادی سازی روابط با صهیونیست ها بلند کنند زیرا این عادی سازی، اشتهای اشغالگران را برای کشتار بیشتر ملت فلسطین و تجاوز بیشتر به مسجدالاقصی و مقدسات افزایش داده است.

سخنگوی حماس بیان کرد: هرچند که برخی از این رژیم ها، بهانه عادی سازی روابط با صهیونیست ها را دفاع از حقوق ملت فلسطین عنوان کردند، اما نه تنها این اقدام سودی برای فلسطین و ملت آن ندارد بلکه علاوه براینکه به اشغالگران مجوز کشتار بیشتر را می دهد، درهای پایتخت های کشورهای عربی را نیز به روی اشغالگران باز می کند.

حماده افزود: رژیم صهیونیستی این بار نیز مانند همیشه در تقسیم مسجدالاقصی و تلاش برای تسلط بر قدس ناکام خواهد ماندِ همانطور که بیش از ۵۰ سال است در این باره شکست خورده است.

وی اضافه کرد: ملت فلسطین که خون، جان و گرانبهاترین داشته های خود را در راه دفاع از مسجدالاقصی داده است اجازه نخواهد داد اشغالگران، قدس و مسجدالاقصی را مصادره کنند و این تجاوزها نه تنها نتیجه ای برای اشغالگران ندارد بلکه عزم و اراده ملت فلسطین را برای توسل به گزینه مقاومت و دفاع از مسجدالاقصی دوچندان خواهد کرد.

سخنگوی حماس در پایان تاکید کرد: مقاومت همواره ثابت کرده است که برای پاسخگویی به تمام تجاوزهای صهیونیست ها آماده است و پاسخ سریع به صهیونیست ها در درون لانه های آنها یکی از ویژگی ها مقاومت است. قطعا رژیم صهیونیستی در قبال تجاوزهای جاری خود در قدس و مسجدالاقصی با مقاومت بیشتری روبرو خواهد شد و رژیمی که همواره شکست خورده است تا این لحظه نتوانسته تصویر طرف پیروز را از خود در قدس به نمایش بگذارد و هربار مجبور شده که هزاران نظامی تابن دندان مسلح را برای حمایت از گروههای شهرک نشینی که به مسجدالاقصی یورش می برند، به قدس بکشاند.

در روزهای اخیر شهرک نشینان صهیونیست در سایه حمایت ماموران امنیتی و نظامیان رژیم صهیونیستی به مناسبت اعیاد موسوم به "سال نوی عبری" به مسجد الاقصی یورش برده اند.

پیش تر شهرک نشینان وابسته به گروه موسوم به "هیکل ادعایی" برای یورش گسترده به مسجد الاقصی در ایام اعیاد سه گانه عبری که ۱۷ سپتامبر (۲۶ شهریور) آغاز شده و تا اواسط اکتبر ادامه دارد، فراخوان داده‌ بودند.

در مقابل نیز، شهروندان فلسطینی با حضور در مسجد الاقصی به دفاع از این مسجد در مقابل یورش شهرک نشینان پرداخته اند و گروهها، تشکل ها و شخصیت های سیاسی و دینی فلسطینی نیز درباره هرگونه تعرض به مسجد الاقصی و اجرای نقشه تقسیم زمانی و مکانی آن به رژیم صهیونیستی هشدار داده اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.