عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در سخنانی با اشاره به جزئیاتی از رایزنی‌های هیئت مذاکره کننده صنعا در ریاض، از برگزاری دور جدید مذاکرات با هدف حل و فصل بحران کشورش خبر داد.

انصارالله: دور جدید مذاکرات در راه است/ رایزنی‌ها در ریاض جدی و مثبت بود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، علی القحوم، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن با انتشار پیامی در پلتفرم «ایکس» (توییتر سابق) در این باره نوشت: هیات ملی یمن به همراه میانجی عمانی پس از یک دور مذاکره پنج روزه از ریاض به صنعا بازگشتند.

وی افزود: دور جدیدی از مذاکرات در دستور کار است اما زمان و مکان برگزاری آن مشخص نشده است.

وی همچنین درباره مذاکرات ریاض گفت: این مذاکرات جدی، مثبت‌ و امیدوار کننده بود.

القحوم ادامه داد: این مذاکرات در چارچوب تکمیل جلسات و مذاکرات در مسقط، صنعا و ریاض برای رسیدگی جدی به مسائل انسانی، پرداخت حقوق‌ها، توقف تجاوزات، رفع محاصره، خروج نیروهای خارجی، بازسازی، غرامت، آزادی اسرا، بازگشایی فرودگاه‌ها و بنادر یمن برگزار شد تا منجر به یک راه حل سیاسی جامع و فراگیر شود.

پیش از این نیز وزارت خارجه عربستان در بیانیه‌ای پس از پایان مذاکرات چند روزه با هیئت دولت نجان ملی یمن وابسته به جنبش انصارالله در ریاض، نتایج این دور از رایزنی‌ها را مثبت ارزیابی کرده بود.

هیئت مذاکره کننده جنبش انصارالله یمن شامگاه سه شنبه با همراهی میانجی عمانی پس از پنج روز مذاکره با طرف سعودی در ریاض، به صنعا بازگشت.

هیئت مذاکره کننده جنبش انصارالله هفته گذشته وارد عربستان سعودی شد. این اولین سفر رسمی هیئت صنعا به ریاض از زمان آغاز جنگ در یمن در سال ۲۰۱۴ بود.

گفت‌وگوها در ریاض بر بازگشایی کامل بنادر و فرودگاه صنعا، پرداخت دستمزد کارکنان دولتی، تلاش‌های بازسازی و تعیین جدول زمانی برای خروج نیروهای خارجی از یمن و دستیابی به توافقی متمرکز بود که به سازمان ملل اجازه می‌دهد روند صلح سیاسی گسترده‌تری را در یمن از سر بگیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.