نماینده ولی فقیه در همدان گفت :امروز قدرت نظام در خنثی کردن توطئه‌ها بدون همراهی مردم امکان‌پذیر نیست.

نماینده ولی فقیه در همدان : امروز قدرت نظام در خنثی کردن توطئه‌ها بدون همراهی مردم امکان‌پذیر نیست

به گزارش قدس آنلاین ، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی‌موثقی در خطبه‌های نماز جمعه همدان اظهار کرد: با توجه به این حضور همیشه در صحنه مردم، مسوولان نباید خواسته‌های به حق مردم را فراموش کنند و این خواسته‌ها نباید به گوشه‌ای برود و فراموش شود بلکه باید حل و فصل شود.

وی افزود:در دوران دفاع مقدس، فرزندان و جوانان ما اراده کردند تا قیام لله داشته باشند،و همین ایمان و اعتقاد جوانان بالاترین قدرت ماست که می‌تواند در مقابل دشمنان همچون سدی ایستادگی کند

امام جمعه همدان ادامه داد:ارتش کشورهای دیگر تنها برای خاک می‌جنگند، اما نیروهای مسلح ما نه تنها برای خاک، که برای خدا، اسلام و ارزش‌های الهی می‌جنگند.

وی گفت : با توجه به آغاز بازگشایی مدارس، امیدواریم وزارت آموزش و پرورش هر چه سریعتر وضعیت مدیریتی این دستگاه را روشن کند و مسایل و مشکلاتی همچون کمبود معلم را نیز شاهد نباشیم.

*مدرسه فقط جای تعلیم نیست بلکه باید به تربیت هم توجه شود

نماینده ولی فقیه در همدان توجه به مساله تربیت و پرورش را مورد تاکید قرار داد و تاکید کرد: مدارس فقط جای آموزش نیست، بلکه علاوه بر آن باید تربیت و پرورش نیز به طور جدی توجه شود بنابراین انتظار ما از دولت این است که در مسائل تربیتی و پرورشی همت بیشتری داشته باشد.

آیت‌الله شعبانی‌موثقی ضمن تبریک هفته دفاع مقدس از برگزار کنندگان رژه نیروهای مسلح در همدان تقدیر کرد و گفت: قرآن از انسان‌ها و مومنانی خبر می‌دهد که در راه خدا مقاومت می‌کنند و در مقابل آنها کسانی هستند که با وجود تلاش شبانه‌روزی، اما در راه طاغوت هستند.

وی ادامه داد: در این بخش از سوره نساء سخن از ملتی است که به خاطر خدا می‌ایستند، سخن از مومنانی است که تمام اراده و ایمان اعتقاد و همت آنها حرکت در راه الهی و ایستادگی در مقابل طاغوت است.

امام جمعه همدان با بیان اینکه عامل پیروزی ملت‌ها و جامعه ایرانی تجهیزات و ادوات نیست، خاطرنشان کرد: با نگاهی به دوران هشت سال دفاع مقدس، می‌بینیم آنچه موجب پیروزی و مقاومت ملت این بزرگ در مقابل همه قدرت‌های دنیای آن روز شد، اراده یک ملت به منظور قیام برای خدا بود و فرزندان و جوانان و رزمندگان، ارتش، بسیج، سپاه و نیروهای نظامی اراده کرده بودند قیام برای خدا داشته باشند.

آیت‌الله شعبانی‌موثقی با تاکید بر اینکه ملتی برخاسته بودند و انقلاب کردند تا آرمان‌های و ارزش‌های الهی را حفظ کنند و توسعه دهند، افزود: براساس بیانات رهبر معظم انقلاب صدور انقلاب اسلامی، به معنای دخالت در کشورهای دیگر نیست، بلکه به معنای توسعه دادن این ارزش‌ها و آرمان‌ها در دنیا و حضور معنوی است.

وی  گفت : آنچه باعث می‌شود جامعه به پیرزوی دست پیدا کند، ایمان و اعتقاد ما است و قدرت اساسی کشور ایمان اعتقاد جوانان و نیروهای مسلح است و آنچه باعث می‌شود در مقابل دشمنانی که این همه هزینه می‌کنند به پیروزی برسیم، عزم راسخ و صف‌هایی است که به مثابه بنیان مرصوص و وحدت و انسجام هستند و کسانی که اراده کردند فی سبیل الله مجاهدت کنند و در مقابل طاغوت ها بایستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.