جنگنده‌های سوخو-۳۴ روسیه به مرکز کنترل پهپادهای ارتش اوکراین در «کراسنولیمانسک» حمله کردند؛ وزارت دفاع روسیه این خبر را اعلام کرد.

حملات «سوخو-۳۴» به مرکز کنترل پهپادهای اوکراین

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، در ادامه درگیری‌های نظامی مسکو و کی‌یف، روسیه از حملات با موشک‌های هدایت‌شونده به مرکز کنترل پهپادهای اوکراین خبر داد.

منابع رسانه‌ای روسیه شامل خبرگزاری «اسپوتیک» گزارش دادند، وزارت دفاع این کشور یک ویدئو از حملات نظامی به مرکز کنترل پهپادهای ارتش اوکراین منتشر کرد.

طبق گزارش‌ها، جت‌های سوخو-۳۴ روسیه با موشک‌های هدایت‌شونده به مرکز کنترل پهپادهای نیروهای مسلح اوکراین در «کراسنولیمانسک» حمله کردند.

به گزارش اسپوتنیک، سوخو-۳۴ روسیه یک جنگنده بمب‌افکن دو موتوره است که برای عملیات تهاجم هوایی استفاده می‌شود. این جنگنده دارای طیف وسیعی از سیستم‌های الکترونیک هوایی و تسلیحات پیشرفته از جمله یک تفنگ ۳۰ میلی متری و طیف گسترده‌ای از بمب‌ها، موشک‌ها و سلاح‌های هوشمند است.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه خود افزود خلبانان جنگنده‌های سوخو-۳۴ به صورت شبانه روزی در فرودگاه‌ها مشغول انجام وظیفه رزمی هستند، وظایف گشت هوایی را انجام و واحدهای نیروهای مسلح روسیه را پوشش می‌دهند.

حملات هوایی روسیه به مواضع اوکراین در شرایطی انجام شده که به رغم درخواست‌های بین‌المللی برای توقف جنگ، درگیری‌های نظامی دو طرف همچنان ادامه دارد.

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه شنبه هفته جاری در نیویورک مقر سازمان ملل، بار دیگر بر آمادگی مسکو برای انجام مذاکرات با کی‌یف جهت پایان دادن به جنگ با اوکراین تاکید کرد.

لاوروف طی نشست خبری بعد از سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل گفت که روسیه آماده مذاکره است اما پیشنهادهای آتش‌بس را در نظر نخواهد گرفت. وی گفت: « ما هیچ پیشنهادی برای آتش‌بس را بررسی نخواهیم کرد، زیرا وقتی بار قبلی آن را بررسی کردیم، شما ما را فریب دادید. اما به‌صورت کلی آماده مذاکره هستیم».

وزیر خارجه روسیه افزود: «روسیه، حاکمیت اوکراین را بر اساس اعلامیه استقلال خود به رسمیت می‌شناسد، جایی که چیزهای خوب‌های زیادی نوشته شده از جمله احترام به حقوق اقلیت‌های ملی، که مستقیماً به زبان روسی اشاره می‌کند...در اعلامیه استقلال یکی از نکات اصلی برای ما این بود که اوکراین یک کشور بی‌طرف باشد و وارد هیچ ائتلاف نظامی نشود. طبق آن عبارت و تحت آن شرایط، ما از تمامیت ارضی اوکراین حمایت می‌کنیم».

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.