همایش بررسی شرایط اقتصادی کشور، دغدغه ها و راهکارها با مشارکت خانه احزاب ایران و خانه دیپلماسی و با حضور دبیران کل و نمایندگان احزاب، فراکسیونهای و کمیسیونهای تخصصی مجلس، نمایندگانی از بخشهای اقتصادی دوبت، مجمع تشخیص و اتاق بازرگانی روز شنبه در تهران برگزار می‌شود.

همایش بررسی شرایط اقتصادی کشور، دغدغه ها و راهکارها برگزار می‌شود

قدس آنلاین: منوچهر متکی با بیان اینکه خانه احزاب دو رسالت محوری برای خودش قائل است، اظهار داشت رسالت و هدف اول همراهی با مردم در  کمک به حکمرانان و کشورداری است زیرا تأکید امام و رهبری همواره بر حمایت از دولت هاست و رسالت دوم خانه احزاب رصد کشور داری به معنای بررسی روند جریان امور در حوزه های مختلف کشورداری است.

رئیس خانه احزاب ایران افزود: در مذاکرات شورای مرکزی خانه احزاب رصد مسائل کشور در حوز های اقتصادی ، سیاسی فرهنگی و اجتماعی در دستور کار داریم و به تناسب نشست هایی را تحت عناوین نشست های موضوعی یا فصلی برگزار می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: خانه احزاب سه مجموعه سیاسی مستقلین اصولگرایان و اصلاح طلبان در آن حضور دارند و نظراتشات را بیان می کنند و میهمانان نقطه نظراتشان را اعلام می کنند. و مسئولین اگر باشند ماانتظار داریم پاسخ دهند.

متکی با بیان اینکه خانه احزاب با مشاکرت خانه دیپلماسی در روز شنبه همایش بررسی شرایط اقتصادی کشور، دغدغه ها و راهکارها را برگزار می‌کنند، گفت: این همایش و پنل‌های آن بازتابی است از مطالبات و انتظارات معیشتی مردم و در این برنامه شماری از  مسئولین و فعالین دولتی و غیر دولتی اقتصادی و دبیران احزاب دیدگاه های خودشان را در خصوص عملکرد دولت و دستگاه های اجرایی، برنامه ریزی و قانونگذاری، مدیرت کشور و روشهای حکمرانی مطرح می‌کنند.

وی در خصوص انتظار از احزاب در فرآیند حکمرانی و اداره امور کشور با اشاره به اینکه  دولت ها از احزاب حمایت نمی‌کنند و آنها را قبول ندارند. ما اگر بخواهیم یک همایش بین‌المللی برگزار کنیم با کدام منابع آنرا باید برگزار کنیم. وقتی احزاب حتی از فعالیت اقتصادی منع شده‌اند و دولت‌ها هم بودجه و امکاناتی به آنها نمی‌دهند.

رئیس خانه احزاب اضافه کرد: نه دولت‌ها احزاب را قبول دارند و نه مردم و متاسفانه احزاب خودشان هم اعتماد به نفس ندارند و خودشان و همدیگر را قبول ندارند ما این انتقاد را به خودمان داریم.

متکی با تاکید بر اینکه ساختار سیاسی کشور اجازه مشارکت در حکمرانی را به احزاب نمی دهد، اظهار داشت: ما دیدیم که مجلس تلاش کرد در برخی شهرها انتخابات را تناسبی کنند تا احزاب میدان دار انتخابات باشند و این موضعی وبد که بهری ۲۰ سال پیش در کرمانشاه مطرح کرند و گفتند نظام از ظرفیت ساختار سازی برخوردار است اما دیدیم که با آن مخالفت شد.

رئیس خانه احزاب ایران اضافه کرد:  ما نشست دیگری هم خواهیم داشت در خصوص نقش احزاب در سیاست خارجی با همراهی و کمک وزارت خارجه که سال آینده برگزار خواهد شد و پس از آن نشست نقش زنان در حکمرانی و اگر امکانش فراهم شود بنا داریم با همراهی احزاب کشورهای دیگر یک نشست بین‌المللی هم برگزار کنیم.

تمرکز بر موضوع معیشت، مطالبات مردم و دیپلماسی اقتصادی در پنل های تخصصی

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین رامین مهمانپرست دبیر این همایش و رئیس خانه دیپلماسی هم با بیان اینکه خانه دیپلماسی با محوریت فعالیت هایی که به روابط خارجی با اولویت مسائل اقتصادی مربوط می شود می پردازد که بخش مهمی از مسائل اجتماعی و مسائل مربوط به حجوانان را پوشش می‌دهد گفت: یکی از مهمترین مسائلی که امروز با آن مواجهیم مسائل اقتصادی و معیشت مردم است و تأکیدات رهبری در سالهای گذشته به ویژه امسال هم در نامگذاری 1401 و هم پیام نوروزی و سخنرانی در مشهد وعید فطر به کرات مسائل معیشتی مردم را مورد توجه قرار دادند و وظیفه همه‌ها است که برای بهبود معیشت مردم تلاش کنیم.

وی افزود: با توجه به اینکه امسال سال انتخابات است و رهبری تاکید جدی بر مشارکت مردم در این رویداد سیاسی دارند و آنرا پشتوانه مشروعیت نظام می‌دانند احزاب نقش موثری دارند که این انتخابات را پرشور کنند و یکی از مسائلی که می‌تواند در مردم ایجاد انگیزه کنند اینست که احزاب در موضوعات مختلف دارای طرح و برنامه باشند.

رئیس خانه دیپلماسی با یادآوری اینکه  انتظار مردم از احزاب اینست که خودشان را به عنوان مجموعه ای که همه امور را رصد می کند درباره همه مسائل برنامه داشته باشند و مسائل را دسته بندی کرده و برای حل مشکلات راهکار بدهند، اظهار داشت: این همایش فرصت خوبی فراهم شده و مردم ارزیابی خواهند کرد که احزاب در مورد مسائل روز کشور چه دیدگاهی دارند و برای ان برنامه و طرحی دارند و انتقادها و ایده ها می‌تواند کمک کنه به دنبال کردن اهداف ملی.

مهمانپرست با یادآوری اینکه  همه دبیران کل احزاب و افرادی که از سوی احزاب به عنوان فعال اقتصادی معرفی شده اند را میزبانی خواهیم کرد، گفت: از مقامات عالی دولت، مجلس و مجمع تشخیص و اتاق بازرگانی و همچنین تعدادی از دیپلمات‌ها دعوت شده که نقطه نظراتشان را مطرح کنند. همچنین بخش خصوصی هم در این نشست حضور دارند.

وی افزود: در بخش اول سخنرانی های افتتاحیه را داریم و بعد وارد پنل تخصصی می‌شویم که روئسای فراکسیون‌های سه گانه نمایندگان دولت و مجمع و اتاق بازرگانی حضور دارند و این پنل در سه موضوع مطالبات مردم و رهبری، در حوزه معیشتی، بررسی ساختارهای حکمرانی کشور و پنل سوم با موضوع سیاست خارجی و دیپلماسی اقتصادی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.