فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین گفت: یک هزار و ۱۰۵ هکتار از اراضی ملی استان در نیمه نخست سال جاری از سوی این اداره کل تخریب و تصرف شد.

تخریب و تصرف یک هزار و ۱۰۵ هکتار از اراضی ملی قزوین

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ کیومرث سلیمانی ضمن بیان این مطلب تاکید کرد: برای اراضی تصرف و تخریب شده در استان ۱۸۰ پرونده تخلف در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین تشکیل شد و متخلفان نیز به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی با بیان اینکه طی همین مدت ۴۱ فقره چوب قاچاق در سطح استان قزوین کشف شد، تصریح کرد: در کشفیات صورت گرفته حدود ۳۳۰ متر مکعب چوب قاچاق کشف و ضبط شد و ۴۰ متخلف نیز در این زمینه به دستگاه قضایی معرفی شدند.

سرهنگ سلیمانی همچنین با اشاره به کشف ذغال قاچاق، تاکید کرد: در سال جاری ۲ هزار و ۶۰۰ کیلوگرم زغال در مناطق مختلف استان قزوین نیز کشف شده است.

این مسوول به وقوع ۲۶ فقره آتش سوزی در مراتع استان اشاره کرد و یادآور شد: براساس این موضوع، طی نیمه نخست امسال ۷۷ هکتار از مراتع دچار آتش سوزی و خسارت شدند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین ادامه داد: در خصوص رفع تصرف اراضی ملی در استان قزوین نیز بایستی اذعان داشت که در ۶ ماه نخست امسال ۶۳ مورد حکم قضایی به مورد اجرا گذاشته شد که برهمین اساس ۱۸۵ هکتار از اراضی و منابع ملی استان آزادسازی شدند.

به گفته سرهنگ سلیمانی، در سال جاری ۶۹ مورد چرای غیرمجاز در مراتع این استان رویت شد که با اقدام به موقع ماموران یگان حفاظت بیش از ۴۵ هزار راس دام از اراضی و مراتع ملی بیرون رانده شدند.

وی به اجرای ۲۴ فقره موضوع تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت از اراضی ملی در استان اشاره کرد و یادآور شد: در این راستا ۳۳ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی که با کاشت نهال و دیوارکشی روبرو بود،‌ برخورد قانونی صورت گرفت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.