سرپرست مدیریت گمرک سازمان منطقه آزاد قشم از افزایش ۶۰ درصدی صادرات کالا از این منطقه به خارج از کشور در نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد.

افزایش ۶۰ درصدی صادرات کالا از قشم/ ارزش صادرات به ۶۸ میلیون دلار رسید

به گزارش قدس آنلاین، محسن رضایی‌فر در نشست بررسی عملکرد گمرک قشم اظهار داشت: در مدت مذکور ۶۸ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار صادرات از قشم به خارج از کشور انجام شده که در همسنجی با مدت مشابه پارسال ۶۰ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: در این مدت، بیش از ۳۶ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار صادرات مجدد در منطقه آزاد قشم صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه در سال قبل، ۴۹۰ درصد رشد را نشان می دهد.

سرپرست مدیریت گمرک سازمان منطقه آزاد قشم بیان داشت: کشورهای امارات متحده عربی، عمان، سومالی، قطر، هنگ کنگ، عراق و سریلانکا، مهمترین مقاصد صادراتی محصولات تولید شده منطقه آزاد قشم بوده‌اند.

رضایی‌فر مهمترین محصولات صادراتی قشم به سایر کشورها در این مدت را قیر نفت، سیمان پاکتی، سیگار، ادکلن و ماهی خشک اعلام کرد.

وی با اشاره به کاهش واردات از ابتدای امسال افزود: در شش ماهه نخست سال جاری بیش از ۴۵ میلیون دلار واردات قطعی به منطقه آزاد قشم صورت گرفته است.

این مقام مسوول بیان داشت: با توجه به افزایش میزان صادرات و همچنین مدیریت واردات صورت گرفته در نیمه نخست سال جاری، تراز تجاری منطقه آزاد قشم بیش از ۲۳ میلیون دلار است.

رضایی‌فر تصریح کرد: برنامه ریزی‌های خوبی جهت توسعه صادرات به بازارهای هدف صورت گرفته و امیدوار هستیم با ادامه روند تسهیل و توسعه شاهد افزایش میزان صادرات در منطقه آزاد قشم تا پایان سال باشیم.

براساس این گزارش ، قشم به دلیل قرارگیری در نقطه‌ای کلیدی از کریدور ترانزیتی شمال - جنوب، دسترسی به کریدور پروازهای بین‌المللی شرق - غرب و تسهیلات بندری آن، که به نوعی مکمل بندر شهید رجایی است، نقش پررنگی در تجارت و بازرگانی جهانی دارد.

اهداف و محورهای اصلی فعالیت‌های این منطقه آزاد تجاری - صنعتی شامل توسعه و گسترش صنعت ترانزیت و حمل و نقل، گسترش تجارت و خدمات تجاری، صنایع انرژی‌بر، صنایع بیوتکنولوژیک و منابع دریایی، صنایع گردشگری، شیلات و صید صنعتی، خدمات پشتیبان نفت و پارک‌های انرژی است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.