مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی ‌کرمان، گفت: مجوز ۵ شهرک صنعتی تخصصی خورشیدی در استان ‌گرفته شده که اولین آن در بافت احداث می‌شود.

صدور مجوز احداث ۵ شهرک صنعتی تخصصی خورشیدی در ‌کرمان

به گزارش قدس آنلاین، حسین میجانی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان صبح امروز در همایش بزرگداشت روز صنعت و معدن استان کرمان که در تالار فرهنگ و هنر شهر کرمان برگزار شد با بیان اینکه در استان کرمان ۴۵ شهرک و ناحیه صنعتی در حال فعالیت است، اظهار داشت: ۲ هزار و ۲۰۰ واحد فعال در شهرک‌های صنعتی استان کرمان وجود دارد و ۱۰ درصد از واحدهای صنعتی استان غیرفعال هستند.

وی با اشاره به اینکه پست فوق توزیع شهرک‌های صنعتی در سیرجان و جیرفت تامین اعتبار شده است که از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان کرمان بوده و در حال احداث است، گفت: مجوز ایجاد پست فوق توزیع شهرک صنعتی کرمان دو و کرمان چهار نیز گرفته شده و وزیر نیرو هم موافقت کردند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان با بیان اینکه تقاضای اختصاص ۳۰ میلیون متر مکعب آب برای شهرک‌های صنعتی استان داریم، افزود: مجوز ۵ شهرک صنعتی تخصصی خورشیدی در استان کرمان گرفته شده که اولین آن در بافت احداث می‌شود و در راین بیش از ۸ ماه است که منتظر مجوز زیست محیطی برای احداث شهرک صنعتی تخصصی خورشیدی هستیم.

مهدی حسینی‌نژاد مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با بیان اینکه با همه سختی‌هایی که وجود داشته شاهد رشد اقتصادی استان کرمان هستیم، اظهار داشت: خوشبختانه بر اساس آمار مرکز آمار، رشد اقتصادی استان کرمان حدود ۳.۸ درصد است که ۵۶ درصد آن در حوزه صنعت، معدن و تجارت است.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم که این رشد اقتصادی بر سر سفره مردم برود، گفت: حدود ۸ میلیارد تن ذخیره معدنی قطعی در استان کرمان داریم که شامل ۴۲ ماده معدنی شناسایی شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان ادامه داد: براساس پیگیری‌های انجام شده اتفاقات خوبی برای احداث صنایع فرآوری مادر در استان کرمان افتاده است و بیش از ۳۰ درصد فعالیت‌های فولادی کشور در استان کرمان انجام می‌شود که یک ظرفیت بزرگ است.

وی با بیان اینکه ایجاد صنایع کوچک و متوسط و صنایع تبدیلی در استان کرمان را در دستور کار داریم، افزود: استان کرمان بزرگترین تولید کننده کنستانتره آهن، گندله آهن و کاتد مس در کشور است.

حسینی‌نژاد با اشاره به اینکه تمام ارکان استان اعتقاد به حمایت از تولید دارند و در حوزه قضایی استان نیز جلساتی برای رفع مشکلات تشکیل می‌شود، گفت: در سال جاری حدود ۱۴ جلسه رفع موانع تولید در استان کرمان برگزار شده است.

بابک اسماعیلی رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه اوضاع اقتصادی در کف جامعه خوب نیست، اظهار داشت: امکانات زیادی داریم که می‌توانیم از این وضعیت بیرون بیاییم.

وی با اشاره به اینکه رشد اقتصادی از صادرات می‌آید، گفت: برای ما معمولاً فروش مهم است و ما الان در صادرات دچار مشکل فروش هستیم؛ بیشتر کالاهایی صادر می‌شود که بدون ارزش افزوده هستند و این سوال وجود دارد آیا ما کالایی داریم که با ارزش افزوده قابل صادرات باشد؟

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با بیان اینکه متاسفانه در کشور دچار یک تکرار هستیم و این نوع برنامه و این فرمان برای کشور نادرست است، افزود: متاسفانه گنجینه کشور در حال خالی شدن است و باید به سمت تولید ارزش افزوده برویم.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته، سال سختی برای اقتصاد کشور بود و امیدوار هستم، سال آینده وضعیت خوب شود، گفت: به آینده امیدوار هستیم چرا که برخوردی که امروز با تولید کننده می‌شود برخورد مناسبی است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.