رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: این سازمان متعهد است طرح های توسعه ای خراسان شمالی بویژه در حوزه آبرسانی و راهسازی را پشتیبانی کند.

معاون رییس جمهور: طرح های راهسازی و آبرسانی خراسان‌شمالی حمایت می‌شود 

به گزارش قدس آنلاین،  داود منظور روز پنجشنبه در آیین آغاز پروژه انتقال آب از منطقه "پلنگ دره" به شهر بجنورد اظهار کرد: در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ تلاش داریم تکمیل طرح ها بویژه طرح های راهسازی و تامین آب به نتیجه برسد.

وی افزود: تامین آب در خراسان شمالی در حوزه های کشاورزی و آب شرب از اولویت های اصلی دولت است و طرح های این حوزه حمایت خواهند شد.

رییس سازمان برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: خراسان شمالی، قطب کشاورزی است و برای تامین آب مورد نیاز این تولیدکنندگان، طرح های سدسازی تکمیل و توسعه می یابد.

منظور گفت: برای تامین آب آشامیدن هم طرح انتقال آب پلنگ دره و انتقال منطقه سرانی از طرح های مهم و تجربه های مهم است که با انتقال آب های منطقه سرانی، مردم در شهرهای مختلف خراسان شمالی از آب با کیفیت بهره مند می شوند.

رییس سازمان برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: صدور مجوز طرح انتقال آب سرانی، تجربه موفق است که تلاش داریم در سایر نقاط کشور اجرایی شود.

دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، نشست با استاندار و نمایندگان استان در مجلس مجلس شورای اسلامی و حضور در عملیات اجرایی انتقال آب از منطقه پلنگ دره به شهر بجنورد از برنامه های سفر یکروزه معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه خراسان شمالی بود.

استان یک میلیون نفری خراسان شمالی به مرکزیت بجنورد، شامل ۱۰ شهرستان بجنورد، شیروان، اسفراین، بام و صفی آباد، مانه، سملقان، رازوجرگلان، فاروج، جاجرم و گرمه است.

خراسان شمالی در سال ۸۳، پس از تقسیم استان خراسان به سه استان خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، در جغرافیای سیاسی کشور پدیدار شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.