معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری گفت: مسیر ایجاد تحول و جریان توسعه هوش مصنوعی از مدرسه و دانش آموز آغاز می‌شود و اولین رویداد دانش‌آموزی هوش مصنوعی اصفهان حرکت جدی به سمت توسعه هوش مصنوعی فعال و پویا است.

اعلام حمایت معاونت علمی ریاست جمهوری از فعالیت‌های هوش مصنوعی

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان روح الله دهقانی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در اولین رویداد کشوری دانش‌آموزی هوش مصنوعی در هتل عباسی اصفهان با اشاره به اینکه تکنولوژی انسان را از درون ضعیف و از بیرون قوی می‌کند،اظهار داشت: علم شبکه‌های اجتماعی روابط خانوادگی و فامیلی را از انسان‌ها گرفت و روابط بین‌المللی و دوردست را فراهم و آسان کرد. 

وی خطاب به دانش آموزان حاضر در همایش با طرح این پرسش که به نظر شما فناوری هوش مصنوعی مولد قرار است با انسان‌ها چه کند، اظهار داشت: در آینده با توسعه هوش مصنوعی عده‌ای از انسان‌ها مقهور هوش مصنوعی و عده‌ای هم صاحبان و فرماندهان هوش مصنوعی خواهند بود و همین عده صاحبان قدرت و پادشاهان آینده خواهند بود. 

دهقانی با اشاره به دانش زیست مهندسی که داستان ایجاد انسان‌های پیشرفته در آینده است، اضافه کرد: صاحبان تسلط آینده دنیا کسانی خواهند بود که بر هوش مصنوعی و زیست مهندسی اشراف کامل داشته باشند بنابراین معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در این دو حوزه سرمایه‌گذاری و حمایت‌های ویژه‌ای دارد. 

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری با بیان اینکه اصفهان به عنوان استانی که از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های دانش‌آموزی و دانشگاه‌های برتر برخوردار است و گام‌های هوشمندانه و مقتدرانه ای در این زمینه برداشته است تصریح کرد: هوش مصنوعی به عنوان یک فرآوری ایجاد کننده تحول است و باید هوش مصنوعی را در همه جنبه‌های اقتصاد فعال و فراگیر کنیم.

وی با اشاره به وجود مغز افزارهای فراوان در کشور که می‌تواند فرصتی برای دستیابی به اقتصاد و صنعت مبتنی بر هوش مصنوعی باشد یادآور شد: مسیر ایجاد تحول و جریان و حرکت در توسعه و فناوری و هوش مصنوعی از مدرسه و دانش آموز آغاز می‌شود بنابراین اولین رویداد دانش‌آموزی هوش مصنوعی یک حرکت جدی به سمت تفکر و توسعه و هوش مصنوعی فعال و پویا در کشور است.

دهقانی با تاکید بر اینکه حمایت‌های معاونت علمی از فعالیت‌های هوش مصنوعی حمایت‌های آموزشی ترویجی و آشنا کردن دانش آموزان با فضای هوش مصنوعی است، افزود: آمادگی برای ورود به بازار کار و همچنین ایجاد فرصت‌های اقتصادی در بازار وجود دارد و باید به هوش مصنوعی توجه ویژه‌ای شود.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری از امضا  چند تفاهم‌نامه در سفر یک روزه به اصفهان خبر داد و گفت: یکی از محورهای اصلی قدرت استفاده از هوش مصنوعی در صنعت  است، پیش بینی می‌شود با توجه به عنایت ویژه به هوش مصنوعی در کشور و حمایت از رویدادها و برنامه‌های آموزشی شاهد ایجاد جریان امیدبخشی در آینده نزدیک در کشور باشیم.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.