شورای عالی انتخابات ترکیه از آغاز روند اجرایی انتخابات محلی در این کشور خبر داد و اعلام کرد که زمان اعلام و تغییر آدرس برای کسانی که تمایل برای شرکت در انتخابات محلی سال آینده ترکیه را دارند، پس فردا یکشنبه به پایان می رسد.

آغاز روند اجرایی انتخابات محلی در ترکیه

به گزارش قدس آنلاین، انتخابات محلی ترکیه برای برگزیدن شهرداران شهرهای مختلف این کشور قرار است ۳۱ مارس ۲۰۲۴ (۱۲ فروردین ماه ۱۴۰۳) برگزار شود و بر همین اساس، شهروندان این کشور برای حضور در پای صندوق های رای باید ۶ ماه قبل از انتخابات، محل سکونت خود را برای تعیین حوزه و صندوق اخذ رای از شهروندان از طریق شبکه الکترونیک دولت به ثبت برسانند.

بنا به گزارش تارنمای خبر.۷ ترکیه، شورای عالی انتخابات ترکیه فهرست رأی دهندگان را از اداره امور نفوس و شهروندی دریافت خواهد کرد و تنها کسانی می توانند در این انتخابات شرکت کنند که در سامانه الکترونیک دولت یا اداره ثبت احوال ثبت نام کرده باشند و همه شهروندان تنها در صندوق انتخابات تعیین شده در نزدیک محل سکونت خود اجازه و امکان رای دادن را دارند.

بنا به اعلام این رسانه، حزب حاکم عدالت و توسعه نامزدهای انتخابات محلی خود را در اواخر سال میلادی جاری و سه ماه قبل از تاریخ برگزاری انتخابات معرفی خواهد کرد و برای همه ۹۲۲ منطقه و شهرستان و ۳۲ هزار و ۲۶۰ محله نامزد اختصاصی معرفی خواهد کرد.

برخی از احزاب اپوزیسیون ترکیه نیز که در پی شکست در انتخابات همزمان ریاست جمهوری و پارلمانی بهار امسال دچار تشتت و اختلاف شده اند، اعلام کرده اند که در انتخابات پیش رو، به صورت مستقل به رقابت خواهند پرداخت.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه بلافاصله پس ا انتخابات بهار امسال که به پیروزی او در انتخابات ریاست جمهوری و احزاب حامی وی در انتخابات پارلمانی انجامید، با تعیین تاریخ ۳۱ مارس ۲۰۲۴ (۱۲ فروردین ماه ۱۴۰۳) برای انتخابات محلی در ترکیه اعلام کرد که دولت وی برای جلب اعتماد همه کسانی که به آنها رای داده و یا نداده‌اند، سخت کار کرده و پیروزی خود را تقویت خواهد کرد.

حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه به رهبری رجب طیب اردوغان رییس جمهوری این کشور پس از پایان انتخابات اخیر پارلمانی و ریاست جمهوری، تلاش خود را آغاز کرد تا در انتخابات محلی سال بعد، پست شهرداری کلانشهرهای آنکارا، استانبول و آدانا را که در جریان انتخابات سال ۲۰۱۹ از دست داده است، دوباره در اختیار بگیرد.

در انتخابات محلی سال ۲۰۱۹ ترکیه که برای انتخاب شهرداران این کشور برگزار شد، ۱۲ حزب «عدالت و توسعه»، «حرکت ملی»، «جمهوری خلق»، «دموکراتیک خلق‌ها»، «نیک»، «سعادت»، «ترکیه مستقل»، «کمونیست ترکیه»، «اتحاد بزرگ»، «چپ دموکراتیک»، «دموکرات» و «وطن» به رقابت پرداختند.

در این دوره از انتخابات، دو حزب عدالت و توسعه و حرکت ملی تحت عنوان «ائتلاف جمهور» و احزاب جمهوری خواه خلق و نیک نیز در برخی از شهرها با «ائتلاف ملت» شرکت کردند که در نهایت، حزب حاکم عدلت و توسعه انتخابات را در ۱۶ کلانشهر از جمله در آنکارا، استانبول، بورسا، ازمیر، آدانا، اسکی شهیر، آیدین و اغلب شهرهای کوچک مناطق کردنشین در جنوب و شرق ترکیه را از دست داد.

انتخابات محلی ترکیه قرار است در ماه مارس سال آینده میلادی برگزار شود و به همین منظور احزاب فعال در ترکیه از هم‌اکنون خود را برای حضور در این انتخابات آماده می کنند به طوری که حزب شکست خورده جمهوری خواه خلق در انتخابات اخیر پارلمانی و ریاست جمهوری ترکیه نیز اعلام کرده است که در انتخابات سال آینده، شکست امسال را جبران خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.