مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور گفت: میزان ۹۰ درصد هزینه های درمان ناباروری به صورت دولتی و توسط سازمان تامین اجتماعی پرداخت خواهد شد

پرداخت ۹۰ درصد هزینه درمان ناباروری توسط دولت

به گزارش قدس خراسان میرهاشم موسوی در حاشیه سفر به این شهرستان اظهار کرد: خدمات تخصصی و فوق تخصصی ناباروری تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته است و ۹۰ درصد هزینه های درمان ناباروری توسط تامین اجتماعی در مراکز درمانی یا طرف قرارداد این سازمان پرداخت خواهد شد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور افزود: از آغاز ابلاغ قانون جوانی جمعیت، غرامت مرخصی زایمان که به زنان بیمه شده پرداخت می شود از ۶ ماه به ۹ ماه افزایش یافته است.

وی ادامه داد: جوانی جمعیت در اولویت برنامه های این نهاد است و نیز خدمات و پرداخت کمک هزینه زایمان بر اساس قانون تامین اجتماعی به صورت غیر حضور انجام می شود.

موسوی بیان کرد: هم اکنون ۴۶ میلیون نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند که معادل ۷۴ درصد جمعیت کل کشور می شود.

ساخت درمانگاه تخصصی تامین اجتماعی در تایباد

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور گفت: درمانگاه فعلی تامین اجتماعی تایباد پاسخگوی نیاز مردم نیست و قرار است تا در این شهرستان مرزی یک درمانگاه تخصصی جدید ساخته شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: درمانگاه کنونی تایباد با ۴۱ هزار نفر بیمه شده معادل یک سوم جمعیت این شهرستان، با محدودیت فضا روبروست و مردم مرزنشین از ممکن است خدمات دلخواهی بهره مند نشوند.

موسوی ابراز کرد: درخصوص مسائل فنی و فرایند ساخت نیز در هیئت مدیره سازمان تصمیم گیری خواهد شد و سعی می کنیم در کمترین زمان این پروژه بهداشتی و درمانی به اتمام برسد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور اضافه کرد: این آمادگی وجود دارد که در صورت همکاری نهادهای شهرستانی، این سازمان در حوزه استخراج و بهره برداری معادن تایباد سرمایه گذاری کند.  

وی خاطرنشان کرد: درحال حاضر ۵۷ پروژه درحال ساخت و ۱۱ پروژه درحال طرح ریزی در سطح کشور از ناحیه سازمان تامین اجتماعی وجود دارد که ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار صرف این پروژه ها شده است.

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.