مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با اشاره به مرحله دوم قرعه‌کشی واگذاری زمین رایگان برای طرح‌ جوانی جمعیت گفت: واگذاری زمین به واجدان شرایط این طرح در استان تاکنون به ۴۸۳ قطعه رسیده است.

واگذاری زمین رایگان طرح جوانی جمعیت در چهارمحال و بختیاری به ۴۸۳ قطعه رسید

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، حسین‌علی مقصودی شنبه شب در دومین نشست قرعه‌کشی متقاضیان طرح جوانی جمعیت در چهارمحال و بختیاری افزود: در مرحله نخست قرعه‌کشی واگذاری زمین برای طرح جوانی جمعیت در چهارمحال و بختیاری ۱۱۰ قطعه همزمان با عید غدیر خم و امروز در مرحله دوم ۳۷۳ قطعه دیگر مشخص شد.

وی با بیان اینکه تاکنون حدود چهار هزار و ۲۰۰ نفر برای دریافت زمین رایگان این طرح نام‌نویسی کرده‌اند، ادامه داد: از این تعداد برای یک‌هزار و ۱۴ نفر پرونده تشکیل شده است که نیمی از آنان تأیید شده‌اند.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با اشاره به استمرار روند واگذاری زمین رایگان طرح جوانی جمعیت در این استان تا پایان سال‌جاری و ادامه آن تا سال آینده بر پایه نام‌نویسی متقاضیان یادآور شد: هم‌اکنون سامانه وزارت راه و شهرسازی برای نام‌نویسی دریافت زمین رایگان برای دارندگان فرزند سوم باز است و می‌توانند نام‌نویسی کنند.

وی اضافه کرد: بر پایه ماده چهار قانون جوانی جمعیت وزارت راه و شهرسازی موظف است به کسانی که فرزند سوم آن‌ها از مهرماه ۱۴۰۰ به بعد متولد شده باشد زمین رایگان اختصاص دهد.

مقصوی گفت: البته فقط هزینه آماده‌سازی زمین‌ها از متقاضیان واجد شرایط پس از ۲ سال تنفس با اقساط هشت ساله محاسبه و دریافت می‌شود.

وی تاکید کرد: قرعه‌کشی مرحله بعدی واگذاری زمین رایگان برای خانوارهای واجد شرایط دارای فرزند سوم براساس برنامه اعلامی از سوی وزارت راه و شهرسازی همزمان با سراسر کشور انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد که در ۴۳ شهر و بیش از ۸۵۰ روستا و آبادی ساکن هستند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.