مراسم تشییع پیکر امیر سرتیپ دوم خلبان جانباز محمود ضرابی از پیشکسوتان نیروی هوایی ارتش صبح امروز با حضور جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، فرمانده نیروی هوایی ارتش و جمعی از مقامات، فرماندهان و خانواده‌های شهدا برگزار شد.

پیکر امیر سرتیپ دوم خلبان جانباز محمود ضرابی تشییع شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، مراسم تشییع پیکر امیر سرتیپ دوم خلبان جانباز محمود ضرابی از پیشکسوتان نیروی هوایی ارتش، حماسه سازان دفاع مقدس و دبیر کانون خلبانان ایران صبح امروز با حضور امیر خلبان عزیز نصیرزاده جانشین ستاد کل نیروهای مسلح، امیر خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش و جمعی از فرماندهان، پیشکسوتان، خانواده معظم شهدا و خانواده مرحوم ضرابی در ستاد نیروی هوایی ارتش برگزار شد.

پیکر آن مرحوم پس از تشییع، در قطعه ۳۸(صالحین) بهشت زهرا(س) تهران آرام خواهد گرفت.

مرحوم امیر سرتیپ دوم محمود ضرابی در ۲۳ اسفند سال ۱۳۲۵ در کرمان متولد شد و در سال ۱۳۴۶ وارد دانشکده خلبانی نیروی هوایی ارتش شد و پس از طی دوره خلبانی F-۴ در آمریکا، سال ۱۳۴۹ به ایران بازگشت. وی که همزمان با آغاز دفاع مقدس، جانشین معاونت عملیات پایگاه ششم شکاری بوشهر را عهده‌دار بود، در چندین عملیات مهم برون‌مرزی همچون کمان-۹۹، مروارید و نیز عملیات‌های فتح‌المبین، بیت‌المقدس، طریق‌القدس و ... حضور داشت.

امیر سرتیپ دوم خلبان ضرابی در سال ۱۳۶۰ اولین مرکز آموزش جنگنده F-۴ را در ایران راه اندازی کرد.

وی مسئولیت های مهمی همچون معاونت عملیات پایگاه بوشهر، فرماندهی گردان آموزشی ۶۱ پایگاه شکاری بوشهر و گردان ۱۱ شکاری پایگاه مهرآباد را در کارنامه خود دارد و به مدت سه سال نیز به عنوان وابسته نظامی ایران در چین مشغول بوده است.

مرحوم ضرابی در سال های اخیر با راه اندازی کانون خلبانان ایران، به عنوان دبیر این کانون، تلاش های بسیاری در ثبت خاطرات خلبانان جنگ و انتقال تجربیات آنان به نسل جدید انجام داد.

سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش در پیامی، آسمانی شدن خلبان جانباز محمود ضرابی از حماسه سازان و یادگاران ۸سال دفاع مقدس پیام صادر کرد.

در پیام فرمانده کل ارتش آمده است: خلبان جانباز و سرافراز  محمود ضرابی در شمار طلایه‌داران دفاع مقدس و شجاعان عرصه نبرد در سال‌های مصاف با دشمن بود که با پرواز بر فراز مناطق عملیاتی و خطوط مقدم در پشتیبانی از رزمندگان دلاور اسلام، موجی از شور و امید را  در طول سال‌های جنگ تحمیلی گستراند.

سرلشکر موسوی در بخش دیگری از این پیام تاکید کرده است که آن خلبان شجاع، ولایتمدار و حماسه آفرین آسمان، از گنجینه‌های فاخر دفاع مقدس بود که با تخصص در خور تحسین و با وطن دوستی و عشق به ایران و مردم، کارنامه درخشانی در ده‌ها عملیات از جمله اولین پاسخ برق آسا به دشمن بعثی در عملیات انتقام و کمان ۹۹، همچنین عملیات‌های مروارید، فتح المبین، بیت المقدس و طریق القدس به یادگار گذاشت و همچون صدها شهید والامقام و عزیز خلبان که نقش و نگارِ تدبیر و تأثیرشان، پیروزیهای متعدد لشکریان ارتش و سپاه را رقم زده است، درخشید و ملتی به بزرگی نام ایران را بارها از رشادت و شجاعت خود، شاد و مسرور کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.