مشاور وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تورم و افزایش قیمت‌های ناشی از عرضه سیمان و فولاد در بورس و متاثر شدن بخش مسکن از آن، گفت: خارج کردن عرضه سیمان و فولاد در بورس کالاها را دنبال می‌کنیم.

مشاور وزیر راه و شهرسازی: به دنبال خروج عرضه سیمان و فولاد از بورس کالا هستیم

به گزارش قدس آنلاین، سید جواد سادات فیرزنی مشاور وزیر و رئیس مرکز توسعه و سیاست‌های راهبردی وزارت راه و شهرسازی آیین، اهدای زمین به واجدین شرایط دریافت زمین طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، اظهارداشت: امام خمینی در پیام تاریخی خود در رابطه با حساب ۱۰۰ امام، دغدغه‌ای در رابطه با زمین دارند و از مسئولان می‌خواهند که مشکل زمین در کشور را حل کنند، بعد از این پیام سیاست‌های مختلفی در دولت‌های مختلف در کشور برای حوزه زمین و مسکن در نظر گرفته شد.

وی الحاق زمین را یکی از کارهای زمان‌بر در کشور دانست و گفت: کار بزرگی در این حوزه در کشور انجام شده و تا به این لحظه به همان میزان که زمین برای بارگذاری مسکن در کشور تصویب و معرفی شده به همان میزان نیز زمین‌ در کارگروه‌ها برای احداث مسکن نامناسب شناخته شده است.

سادات بیان‌کرد: هرمزگان یکی از استان‌های پیش‌رو در بحث زمین و مسکن است و بحث تامین زمین‌ها در استان حل شده و اگر شبکه بانکی نیز در استان کمک کند از این پس شاهد رشد پروژه ها خواهیم بود. 

مشاور وزیر راه و شهرسازی، تاکیدکرد: یکی از سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی، بحث عرضه و تولید در بحث مسکن و زمین است و تاکنون قریب به ۴۰ هزار قطعه زمین در کشور در رابطه با قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اعطا کرده‌ایم. 

وی تصریح‌کرد: در کنار قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، هدفگذاری شده است برای حدود ۴۰۰ هزار نفر تا پایان سال زمین اعطا کنیم چرا که این حق مردم است و تلاش می‌کنیم انحصارها را در حوزه زمین را بشکنیم.

سادات تصریح‌کرد: دیگر رویکرد ما تنظیم و ساماندهی بازار زمین و مسکن است و در دوره جدید با راه‌اندازی نهضتی تحت عنوان کاهش قیمت مسکن، تلاش می‌کنیم این مهم را عملیاتی کنیم بر همین اساس یکی از اقدامات ساماندهی بنگاه‌های املاک و دیگری ورود به عرضه سیمان و فولاد در بورس کالا بوده است‌.

وی تأکید کرد: با سازوکار موجود عرضه‌ سیمان و فولاد در بورس، مردم نمی‌توانند سهم خود در سیمان و فولاد را تامین کنند ضمن اینکه تورم‌ و افزایش قیمت بازار نیز دامن‌گیر مردم شده از این رو خارج کردن عرضه این دو محصول از بورس را در جلسه اخیر شورای عالی مسکن مطرح کردیم و رئیس‌جمهور نیز دستور پیگیری دادند.

وی خاطرنشان کرد: وزارت راه و شهرسازی همه چیز را برای احداث مسکن و کاهش قیمت در این بازار مهیا می‌کند اما با یک افزایش قیمت در بورس کالا تمام زحمات به هدر می‌رود و قیمت تمام شده‌ی مسکن چند برابر می‌شود از این رو پیگیر این موضوع هستیم و معتقدیم در دولتی که رئیس‌جمهور آن مردم میدان عمل است، سبک‌های مدیریت ریموتی دیگر پاسخگو نیست.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.