قائم مقام رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر استان خراسان رضوی گفت: مشهد پایین‌ترین نرخ و ارزان‌ترین مراکز اقامتی کشور را دارد.

مشهد ارزان‌ترین مراکز اقامتی کشور را دارد

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی حجت الاسلام حجت گنابادی‌نژاد امروز دهم مهر ماه ۱۴۰۲ در نخستین گردهمایی جامعه حرفه‌ای مراکز رفاهی، تفریحی و پذیرایی خراسان رضوی که با عنوان «میزبان هشتم» در مجموعه گردشگری ایوان تخت جمشید در شاندیز برگزار شد، اظهار کرد: ما مفتخریم که نرخ اماکن اقامتی مشهد در مقایسه با اماکن اقامتی دیگر شهرهای کشور پایین‌تر ک ارزان‌تر است.

 معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی ادامه داد: این نباید مختص اماکن اقامتی باشد بلکه در بازار و دیگر خدمات نیز باید این‌گونه باشد.

وی تصریح کرد: از انجمن‌ها و جوامع صنفی می‌خواهیم که در ارائه خدمات به لحاظ کمی و کیفی پیشگام و پیشروان کشور باشند، در استان خراسان رضوی و به‌ویژه مشهد این ظرفیت وجود دارد که بهترین و ارزان‌ترین خدمات ارائه شود.

گنابادی نژاد با بیان این‌که همه توفیق خدمت ما به برکت امام رضا (ع) است: تصریح کرد: برخی افراد قبل از شیوع کرونا اعلام می‌کردند که مشهد فقط یک هفته مرکزی زیارتی دارد و بقیه شهر سیاحتی و وابسته به سایر بخش‌هاست.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی ادامه داد: شیوع کرونا اگر چه تلخ بود اما اثبات کرد که این شهر وابسته به حرم مطهر رضوی است و وقتی زائر نیست دیگر بازار و رستوران و هتل معنا ندارد، پس بپذیریم که استانداردهای ما باید بر مبنای خدمت رسانی به زائران حضرت رضا (ع) باشد.

وی یاد آور شد: اصناف مشهد، طرقبه و شاندیز پیشینه‌ای مذهبی و انقلابی دارند و اگر امروز برخی چالش‌ها و مسئله‌ای وجود دارد به دلیل برخی بی‌توجهی هاست.

گنابادی‌نژاد بر ضرورت نظارت بر واحدهای صنفی از طریق خودشان تاکید کرد و گفت: نگاه و سیاست استان این است که خود متولیان و دست‌اندرکاران واحدهای صنفی و خدماتی مدیری و حتی نظارت را انجام دهند، چون در بدنه دولت نیروی کافی برای نظارت دقیق وجود ندارد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: نگاه حداکثری مداخله‌گردنه از هیچ دستگاهی پذیرفته شده نیست.

وی با اشاره به شرایط خدمت اعضای جامعه حرفه‌ای مراکز رفاهی، تفریحی و پذیرایی خراسان رضوی گفت: شما لباس خدمت به زائران پوشیده‌اید و به زائران در مسیر و مقصد سفر زائران خدمت می‌کنید.

گنابادی نژاد با اشاره به تفاوت زائران حضرت رضا با دیگر مسافران اظهار کرد: امام رضا (ع) در حکم پناهگاهی برای مردم است و هتل‌ها، امدادگران هلال احمر، مراکز پذیرایی و حمل و نقل و دیگر خدمت کنندگان به زائران باید ترجمان و تفسیر این نگاه باشد.

قائم مقام رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر استان خراسان رضوی با بیان این‌که از اهتمام اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی به‌ویژه مدیرکل و همکاران‌شان تشکر و قدردانی دارم، افزود: باید با برطرف کردن نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت خدمت رسانی به زائران در نوروز و دهه آخر صفر خود را برای میزبانی از زائران در نوروز ۱۴۰۳ آماده کنیم.

هم‌چنین سید جواد موسوی مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی در این مراسم به پیشینه تاریخی پذیرایی لز زائران و مسافران در جاده‌های استان اشاره کرد و گفت: وجود کاروانسرای مختلف در جاده‌های استان فرهنگ مهمان‌نواری ما را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: ثبت جهانی هفت کاروانسرای تاریخی خراسان رضوی در فهرست میراث جهانی به معرفی هر بیشتر خدمت‌رسانی به زائران و گردشگران و پذیرایی آن‌ها کمک خواهد کرد.

در پایان از اعضای هیئت مدیره جامعه حرفه‌ای مراکز رفاهی، تفریحی و پذیرایی خراسان رضوی و تعدادی از واحدهای عضو این جامعه حرفه‌ای تقدیر شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.