وزیر میراث و گردشگری از تسهیل ورود و خروج گردشگران خبر داد و گفت: نمی‌توانیم به مردم بگوییم کدام کشور بروند یا به کدام کشور نروند اما می‌توانیم زمینه هایی را ایجاد کنیم که سفر، ارزان تمام شود.

ضرغامی : اگر گردشگری داخلی را تقویت کنیم فقر از بین می‌رود/ نمی‌توانیم به مردم بگوییم به کدام کشور بروند یا نروند

عزت‌الله ضرغامی  با اشاره به آنکه گردشگری متعلق به همه مردم و حق همه مردم است، گفت: با توسعه گردشگری در واقع همه مردم بهره می‌برند. وظیفه دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی همچنین همه صنوف و فعالان حوزه گردشگری آن است که با همکاری یکدیگر تلاش کنند تا مردم از گردشگری استفاده کنند و لذت برند گردشگری باید حال مردم را خوب کند این وظیفه ماست.

او ادامه داد: در توسعه گردشگری هم مسئله اقتصادی و هم مسئله فرهنگی اجتماعی وجود دارد. حتی اگر گردشگری داخلی را تقویت کنیم توزیع ثروت صورت می‌گیرد و فقر از بین می‌رود. به نوعی می‌توان گفت مردم درآمدهای خود را در بخش‌های مختلف کشور تقسیم می‌کنند.

ضرغامی با ابراز خرسندی از آنکه امروزه مسئولان خیلی به موضوع گردشگری توجه دارند، گفت: ما توانسته‌ایم در برنامه‌های تحولی این نگاه را ایجاد کنیم که  همه باید باهم کار کنیم تا گردشگری که کلید حل مشکلات کشور است، رونق یاید. امروز کشور مشکلات زیادی دارد. در دولت که هستم شاهد آنم که همیشه مشکل منابع داریم و گردشگری می‌تواند همه اینها را حل کند. مشکلات اجتماعی و فرهنگی می‌تواند با توسعه گردشگری حل شود.

وزیر میراث‌فرهنگی و گردشگری با تاکید بر آنکه یکی از کارهایی که برای توسعه گردشگری باید انجام دهیم، تسهیل ورود و خروج گردشگران است، گفت: یکی از مسائل مهم ما لغو روادید است. البته حل تردد زمینی نیز مهم است که با اقدامات کانون اتومبیلرانی و جهانگردی نخستین راه‌های ورود خودروهای گردشگران خارجی به ایران باز شده است. امید است با این تسهیلات امکان ورود گردشگران از کشورهای مجاور به ایران فراهم شود. درخصوص لغو روادید با دیگر کشورها نیز این مهم مورد تایید ما و وزارت خارجه هست. کشورها را در ۵ گروه دسته بندی کردیم و هرکدام ویژگی خودرا دارند.

او ادامه داد: وزارت خارجه در جلساتی که با ما داشتند همه را توافق کردند و برخی از این توافقات مانند روسیه انجام گرفت. اینگونه راه برای عملیاتی شدن لغو روادید با بقیه کشورها نیز باز می‌شود. قبل از آنکه اعلام کنیم و فضای غیر کارشناسی در بحث‌ها ایجاد کنیم، سعی داریم عملیاتی کار را انجام دهیم.

ضرغامی خاطرنشان کرد: نمی‌توانیم به مردم بگوییم کدام کشور بروند یا به کدام کشور نروند اما می‌توانیم زمینه‌هایی را ایجاد کنیم که مثلا اگر می‌بینند سفر به ازبکستان که سمرقند و بخارا آنجاست، ارزان تمام می‌شود چرا لغو روادید نداشته باشیم. من حتما این موضوع را در سفر پیش رویم به ازبکستان برای حضور در نشست UNWTO پیگیری خواهم کرد. حتی معتقدم باید مسیر ترکمنستان هم باز شود. شرایط فراهم است و حتی اجلاس سه جانبه باهم خواهیم داشت.

او افزود: چنین کارهایی گردشگری ارزان قیمت با تسهیلات بالا را به همراه خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری ایلنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.