رئیس سازمان سینمایی کشور از ابلاغ آئین نامه های استانی برای تقویت جریان فیلمسازی بومی و استانی خبر داد.

ابلاغ آئین‌نامه‌های استانی ابلاغ برای احیای سینمای بومی و استانی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی؛  محمد خزاعی در تبریز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم اصغر یوسفی نژاد با اشاره به شکل‌گیری جشن ملی مهر سینمای ایران گفت: این جشن، جشن همدلی و همگرایی ملی خانواده بزرگ و گسترده سینمای ایران است جشنی که در آن با تکریم و احترام به بزرگان و پیشکسوتان، به معرفی جوانان موفق و آینده دار این عرصه خواهیم پرداخت.

وی ادامه داد: صنعت سینمای ایران رو به رشد و جهش است و بخش بزرگی از این پازل موفقیت بر دوش هنرمندان و سینماگران استان ها و شهرستان هاست.
رئیس سازمان سینمایی بر ضرورت احیای سینمای بومی و آئینی و استانی به مثابه مولفه مهم سینمای ملی عنوان کرد: حرکت به سمت احیای سینمای استانی از بدو فعالیت دولت سیزدهم به عنوان یک راهبرد مهم آغاز شده و امروز شاهد به بار نشستن بخشی از این اقدامات در زمینه توسعه زیرساخت، تسهیل آموزش، افزایش تولید و تنوع رویدادهای استانی  هستیم.

وی با اشاره به برخی انتقادات نسبت به تمرکز امکانات و تجهیزات در پایتخت کشور در گذشته افزود: عهد کرده ایم با رویکرد عدالت فرهنگی سینمای را در مقیاس ملی ببینیم. بر عهدمان پایبندیم و همزمان با سینماگران و صنوف در تهران کنار سینماگران استان‌ها و شهرهای مختلف کشور هم هستیم. در این راستا طی دو سال اخیر گامهای محکمی برداشته ایم ولی هنوز ۱۰۰ درصد شاهد تحقق همه برنامه ها نبوده‌ایم .

خزاعی، از ابلاغ آئین نامه‌های استانی برای احیا و شکل‌گیری سینمای بومی و استانی خبر داد و گفت: برای استفاده از ظرفیت‌های بومی استان‌ها این آئین نامه در زمینه تهیه‌کنندگی و کارگردانی به زودی ابلاغ می‌شود.

به گفته وی، در این آئین نامه شرایط و ابزارهای لازم برای شکوفایی سینمای بومی و استانی پیش بینی خواهد شد و افق نگاه متمرکز بر تقویت جریان فیلمسازی پویای استانی است که متناظر به مولفه های فرهنگ بومی و قومی و آئین ها و مظاهر تمدنی و میراث فرهنگی استان ها است.

رئیس سازمان سینمایی، خاطرنشان کرد: اجرا و تحقق سیاستگذاری‌های حوزه استان‌ها به طور قطع، بسیاری از مشکلات سینمای استان‌ها و شهرستان‌ها را در زمینه زیرساخت، تولید، تسهیلات آموزشی، رونق رویدادها و پاتوق‌های سینمایی و نیز، رشد جایگاه اجتماعی و عمومی سینما، کاهش خواهد داد.

رئیس سازمان سینمایی با تاکید بر اینکه پاسخگویی به‌همه‌ مطالبات‌انباشته شده از گذشته در حوزه سینمای استان‌ها به سرمایه‌گذاری قابل توجهی نیاز دارد تصریح کرد: حل همه مشکلات سینما و سینماگران شهرستان‌ها کمک و حمایت جدی‌تر دستگاه‌های مختلف را می‌طلبد.

وی با اشاره به افتتاح ۲۲۱ سالن جدید سینما در دولت سیزدهم گفت: این در حالی است که از ابتدای انقلاب تاکنون ۵۷۰ سالن سینما در کشور داشته‌ایم و در صددیم‌ تا پایان دولت سیزدهم تعداد سالن‌های سینمای کشور را به ۱۰۰۰ سالن در کشور رسانیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.